StoryEditor

Test: Priestorom tromfne vaše očakávania

20.03.2014, 10:03
Peugeot Boxer prekvapil svojou dynamikou či dobrou ovládateľnosťou. Pozor si dávajte na výhľad.

Našimi rukami prešiel najpredávanejší model úžitkového Peugeotu, Boxer Furgon. K dispozícii je na výber až sedem rôznych dĺžok tohto prevedenia spolu s tromi výškami auta. Boxer tak môže merať od troch do šiestich metrov a prevážať bremená v priestore od ôsmich alebo až do sedemnástich kubických metrov. Náš Boxer v prevedení 435 a L4H2 bol takmer najväčší a vyskúšali sme si tiež jeho obratnosť v mestských uličkách aj dynamiku na diaľnici. S viac než 6-metrovým autom – celkom zábava.

Pri prvom nastúpení, ktoré je vďaka schodíku úplne pohodlné, vodiča očarí najmä dobrý situačný prehľad pred vozidlom. Dvojité zrkadlá ponúkajú dobrý prehľad v okolí vozidla, no pri jazde nás prekvapila skôr veľkosť mŕtveho uhla, kde sa prakticky bez problémov v zrkadlách stratí aj celé auto.
 


Odvezie aj troch chlapov

„Stratené auto“ by ste pokojne mohli nájsť v zadnom nákladnom priestore. Nami testovaná verzia mala objem 15 kubických metrov, bočné posuvné dvere či dvojkrídlové zadné, ktoré dokážete roztvoriť až do 270-stupňového uhla. Vnútri je v základe len bočné oplastovanie.

V zadnom priestore sa môže pohodlne postaviť aj človeks výškou 1,8 metra. A popritom tam nájde dostatočné množstvo miest, kde sa dá ukotviť tovar či predmety. Nedostatkom je základné osvetlenie nákladného priestoru, hodilo by sa silnejšie LED svetlo.

Pri testovacích jazdách nás prekvapila nízka úroveň hluku zo zadnej časti. Vozidlo je možnév našej konfigurácii naložiť viac než tonou užitočnej hmotnosti, konkrétne 1 278 kilogramami. Iné konfigurácie však odvezú aj 1,7 tony.

 

Samozrejmosťou pri šesťmetrovom aute je takzvané autobusové riadenie. Volantom treba točiť viac než v osobnom aute. Páčil sa nám však posilňovač riadenia, ktorý nebol nastavený, ako na mestké auto.

Pri orientácii v stiesnených podmienkach by sme pre rýchlosť a bezpečnosť odporučili obetovať približne 500 eur za parkovacie senzory. Príplatkvá výbava je pomerne bohatá a myslí aj na ľudí, ktorí by s obdobným vozidlom chceli jazdiť v teréne či ťažkých poveternostných podmienkach. Za systém 4 x 4 si však priplatíte takmer desaťtisíc eur.

V prednej časti auta sú tri mesta na sedenie, kde sa odvezú aj traja muži. Potešilo nás tiež extrémne množstvo odkladacích priestorov, kde napríklad do strednej zamykacej priehradky schováte aj notebook. Obrovské priestory nájdete rovnako nad hlavou či vo dverách.

 


Dobrá dynamika

Vodič má pred sebou dostatočne prehľadný palubný počítač, ktorý komunikuje v anglickom jazyku a obsahuje v podstate všetky základné funkcie. Od zobrazovania dátumu až cez meranie vzdialeností, pre ktoré máte dvojitú pamäť. Na pomerne veľký grafický displej nám však pri zapnutom tempomate chýbala jeho presná hodnota. Nastavujete ho „po starom“, len odhadom podľa klasického rýchlomera.

Na dynamiku motora sa vôbec nemôžete sťažovať. Zapožičaná verzia mala 130 koní s 2.2 HDi motorom, ktorý bol sprevodovaný manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Tá má krátke prevody, no prekážali nám len jej dlhé dráhy na radenie. Avšak to najmä preto, že radiaca páka je pomerne blízko pri volante. Inde by sa, samozrejme, nezmestila, no pri osobnom aute s klasickým rozložením by nám dráhy neprekážali. Spotreba nenaloženého auta bola v meste okolo 11 litrov nafty, no testovali sme úplne nové auto, ktoré malo na začiatku testu spolu najazdené len dva kilometre.

Hodnota teda časom pôjde nižšie, no aj tak sa výrazne neodlišovala od toho, čo udáva výrobca, 10,7 litra na sto kilometrov. Pri naloženom aute si treba pripočítať približne ďalšie dva litre. S Boxerom tak aj so základnou 90-litrovou nádržou absolvujete pri kombinovanom cykle aj tisíc kilometrov. Za príplatok 180 eur vám namontujú aj 125-litrovú nádrž. Slovo na záver: Boxer by pre firmu nemal byť so svojou motorovou ponukou či pomerne dobrým pokrytím servisnej siete na Slovensku krokom vedľa.

Vozidlo na test zapožičal predajca automobilov Final-CD 

Snímky: Peugeot

01 - Modified: 2006-03-06 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Po eutanázii zabodoval rasizmus
01 - Modified: 2024-05-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Vyskúšali sme praktický Ford v životnej forme: Skvelý šesťvalec a luxus ako v SUV 02 - Modified: 2024-05-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Zlatá doba automobilizmu: Spoznáte v kvíze všetky známe modely áut z 90. rokov? 03 - Modified: 2024-05-04 05:30:00 - Feat.: - Title: Vlajkový model, ktorý si požičal technológiu iPhonu. Pribalil k tomu aj najlepší fotoaparát na trhu 04 - Modified: 2024-05-07 16:53:19 - Feat.: - Title: Terénna beštia z USA je prvýkrát k dispozícii aj na slovenskom trhu. Čo ponúka, ako jazdí a koľko stojí? 05 - Modified: 2024-05-01 05:30:00 - Feat.: - Title: Honor našiel medzeru v testoch. Tvári sa ako najlepší vo výdrži batérie
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
08. máj 2024 16:55