Aktívne sú na americkom technologickom veľtrhu CES niekoľko posledných sezón aj automobilky. Do áut sa totiž vo veľkom dávajú dotykové displeje a systémy ponúkajúce rôzne služby, pomocníkov pre vodiča a zábavu pre zvyšok posádky. Ale v porovnaní s tým, čo vie aj ten najobyčajnejší inteligentný telefón, je to stále väčšinou bieda. Na systémoch spájajúcich rôzne funkcie a aplikácie sa stále pracuje, veľmi ďaleko sú s vývojom hlavne BMW, Mercedes, GM alebo Ford.
Ako auto jazdí, to dnes zaujíma čoraz menšie percento zákazníkov. Dôležitejšie než výkony a technika je, ako rýchle a jednoduché je spárovať telefón s autom a ako málo blúdivá je navigácia. Volvo vďaka pomoci Ericssonu dostane novú platformu globálnych on - line služieb. Švédsky výrobca sa tu vo svetovej premiére chváli on - line automobilovými službami fungujúcimi na princípe cloudu. Systém pomenovaný Sensus Connect majú dostať všetky modely značky po celom svete od mája tohto roku. "Technológie by mali uľahčovať život. Nie je to o ponuke tisícok aplikáci . Ide o to, dať vám presne to, čo potrebujete, ešte predtým, než vôbec zistíte, že to potrebujete, zhŕňa základnú myšlienku David Holeček, manažér značky pre konektivitu v spoločnosti Volvo Cars.
Na výber je tak zo stovky tisíc celosvetových rozhlasových staníc sprostredkovaných službou TuneIn, pomocou diaľkového štartovania motora cez mobilný telefón si môžete pred nastúpením nechať vyklimatizovať kabínu. Navigačný systém okrem zadania cieľovej polohy cez mobil a získania potrebných informácií o danej lokalite z Wikipédie dovoľuje tiež vyhľadať parkovacie miesto v cieli cesty a súčasne za parkovanie aj zaplatiť. Aplikácia Park & Pay je založená na komunikácii vozidlo - infraštruktúra a umožňuje tak autu "komunikovať" s okolím . Samozrejmosťou sú mapové aktualizácie po celú dobu životnosti automobilu. "Naším cieľom bolo vytvoriť zábavný, jednoducho koncipovaný a intuitívny systém pre každého. Aktualizácia našich aplikácií na princípe cloudu je naozaj jednoduchá," vysvetľuje Holeček .
Systém Sensus tiež umožní premeniť celý automobil na wi - fi hotspot pre všetky zariadenia podporujúce pripojenie k internetu. Okrem veľkého množstva rádiových staníc bude možné streamovať hudbu, sťahovať rozhlasové relácie a podcasty. Služba Yelp umožňuje nájsť požadovanú miestnu službu, napríklad reštauráciu a prečítať si o nej recenzie.
Glympse ponúka dynamické zdieľanie aktuálnej polohy a ďalšie aplikácie slúžia pre vyhľadanie požadovanej polohy prostredníctvom mobilného telefónu a k jej následnému odoslaniu do navigačného systému vozidla. V ponuke nechýba prístup na Wikipédiu, hlasové ovládanie a systém prevodu textu na reč alebo bluetooth audio streaming a samozrejmosťou je hands - free telefonovanie, teda kompletné prepojenie smartphonu s vozidlom. "Auto vám nielen oznámi, že nastal čas objednať sa do servisu, ale zároveň rovno navrhne termín návštevy servisu. To je však len prvý krok k plnej integrácii služieb autorizovaného dealera do digitálneho palubného systému, ktorý bude v budúcnosti ponúkať ešte viac služieb," opisuje Holeček. "Všetko je realizované a spravované ako globálne regulovaná služba na princípe cloudu, ktorá v praxi funguje na základe regionálnych a centrálnych uzlov," vysvetľujú tvorcovia. To má ponúknuť vysokú flexibilitu kapacity, konkrétneho obsahu a aktualizácií.
František Dvořák, idnes.cz