StoryEditor

Novinka s rekordne veľkým kufrom. Od Toyoty

29.07.2013, 00:00
Autonovinky prinášajú informácie o najrýchlejšom sériovom Peugeote či Toyote s objemným kufrom.

Aj dynamika môže byť elegantná 

Pri príležitosti Festivalu rýchlosti, ktorý sa každoročne koná v britskom Goodwoode, predstavil Peugeot top model športového kupé RCZ. Ide o verziu s označením R, symbolizujúceho know-how značky v oblasti dizajnu a športových skúseností. Auto je vybavené novým turbomotorom s objemom 1,6 litra. Podáva extrémny výkon 270 koní. A to dokonca pri nízkych emisiách CO2 na úrovni iba 145 gramov. Peugeot RCZ R je najvýkonnejším sériovým modelom v histórii značky.

Z pokoja na tempo 100 kilometrov za hodinu zrýchli za 5,9 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 kilometrov za hodinu. 19-palcové kolesá sú v záujme zlepšenia priľnavosti a trakcie širšie a vysunutejšie. Dokonale integrovaný zadný spojler zaručuje lepší aerodynamický prítlak a pri pohľade odzadu rozširuje karosériu. Peugeot RCZ R bude predstavený vo svetovej premiére na autosalóne vo Frankfurte v septembri 2013 a na začiatku nasledujúceho roka bude uvedený na trh. 

Novinka s rekordne veľkým kufrom

Nová Toyota Auris Touring Sports je prvé kombi, ktoré vo svojom segmente ponúka plnohybridný pohon. Očakáva sa, že na celoeurópskom trhu bude hybrid tvoriť 45 percent z celkového predaja modelu. Hoci má Auris Touring Sports rovnaký rázvor kolies (2 600 mm) ako verzia hatchback, jeho karoséria je o 285 milimetrov dlhšia. A to v prospech predĺženého nákladového priestoru. Ak sú zadné sedadlá v polohe na sedenie, nákladový priestor má dĺžku 1 115 milimetrov, šírku 1 452 milimetrov a kapacitu skvelých 530 litrov.

Keď sedadlá sklopíte do roviny s podlahou, dosiahne nákladový priestor maximálnu dĺžku 2 047 milimetrov a maximálnu výšku 890 milimetrov. Jeho celková kapacita tak narastie na 1 658 litrov, čo je najviac v danom segmente. Nový dizajn karosérie zaručuje špičkové aerodynamické vlastnosti. Auris Touring Sports dosahuje nízku spotrebu paliva aj vďaka koeficientu odporu Cd iba 0,28. Modely s 1,33-litrovým zážihovým a 1,4-litrovým vznetovým motorom majú zadnú nápravu s torznou tyčou, kým modely s 1,6-litrovým zážihovým motorom, 2,0-litrovým vznetovým motorom alebo plnohybridným pohonom majú vzadu nápravu s dvomi priečnymi ramenami. 

Snímky: Toyota, Peugeot

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 11:18