StoryEditor

Citroën sa vzdáva dynamických línií. Chce staviť na cenu

25.06.2014, 00:02
Autor:
stlstl
Automobilka sa chce dobrovoľne stať výrobcom ľudových vozidiel. A svojimi airbumpami možno spôsobí revolúciu. Alebo úplne pohorí.

Citroën spolu s ostatnými francúzskymi a talianskymi automobilkami zažíva krušné časy. Na predajné rekordy nemôžu ani len myslieť. Ich hlavným cieľom je prežiť, transformovať sa a zvyšovať predaje. Každá automobilka na to však má svoj vlastný prístup. Kým Fiat spolu so svojimi ďalšími značkami chrlí jeden nápad za druhým, ktorým mieri do prémiových a ešte prémiovejších segmentov, Citroën na to ide z opačného konca.


Citroën C4 Cactus. Snímka: archív Topspeed

Automobilka sa chce dobrovoľne stať výrobcom ľudových vozidiel. Francúzi veria, že lacné autá sú to, po čom ľudia túžia. Výrobca aktuálne čerpá zisky takmer výhradne z „DS“ vozidiel predaných na čínskom trhu. Označenie DS však do lacnej koncepcie nezapadá. Citroën ho chce povýšiť na samostatnú značku.

Dobrým príkladom lacnej ponuky automobilky je C4 Cactus, ktorý pôjde do predaja s cenovkou okolo 14-tisíc eur. Výrobca bude zisky dosahovať aj používaním komponentov a platformy od koncernových súrodencov. Okrem toho Citroën presunie výrobu zo západnej Európy smerom na východ. Na Slovensku bude napríklad vznikať nová generácia typu C3.

Štrnásťtisíc eur však nie je úplne malá suma. Dojná krava Renaultu, Dacia, je na tom s cenovou politikou o čosi lepšie. Citroën sa takto môže veľmi ľahko zaseknúť v „zákazníkoprázdne“. Pre chudobných bude drahý a pre bohatých lacný.

Ďalší problém je v tom, že Citroën okrem ceny plánuje ešte jeden zásadný prevrat. Keďže všetci výrobcovia sa spoliehajú na dynamické a agresívne línie, Francúzi to neurobia. Systém chcú oklamať používaním panelov Airbump. Ide o spojenie vzduchových kapsúl a povrchu z termoplastického polyuretánu. Uvidíme, ako na diskutabilný krok zareagujú zákazníci. Väčšina ľudí chce autá, ktoré vyzerajú sexi. Nie ako exotické bacuľky. Môže sa teda stať, že odpudí aj tých, ktorým bude cenou vyhovovať.

Nechceme tým povedať, že panely Airbump a nízka cena si svojich fanúšikov nenájdu. Citroën však chce osloviť masy. A treba mu dať šancu. Možno spôsobí revolúciu.

 

Vyrobené v spolupráci s:

01 - Modified: 2022-11-30 12:49:38 - Feat.: - Title: Strašiak áut menom Euro 7 cieli na emisie pneumatík. Pribudne do výbavy „vysávač“? 02 - Modified: 2022-11-30 10:17:59 - Feat.: - Title: Zlatá éra motorizmu: Spoznajte v kvíze ikonické autá 90. rokov, možno aj tie vaše 03 - Modified: 2022-11-29 13:47:41 - Feat.: - Title: Extrémna limitka z dielne BMW M, ktorá vás „vráti v čase“. Ide o exkluzívny vrchol značky 04 - Modified: 2022-11-29 10:13:55 - Feat.: - Title: Vodiči ich ignorujú či nepoznajú. Tento kvíz preverí vašu znalosť dopravných značiek 05 - Modified: 2022-11-28 13:03:51 - Feat.: - Title: Toto je 10 najpredávanejších malých áut na Slovensku. Ešte stále úplne nevymreli
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
30. november 2022 18:47