StoryEditor

Test HN: Francúzsky šmrnc made in Slovakia

22.07.2013, 00:00
Citroënu C3 Picasso dopriali dizajnéri výrazne priestranný interiér.

Je podobný ako jeho úspešný brat, no nie je to jeho kópia. Má vlastný štýl, dizajnéri sa pohrali najmä s jeho vnútrajškom, takže jeho posádke dopriali čo najväčší priestor. Vonkajšku zase hodili šmrnc. Niet divu, je to Francúz, má v sebe istú dávku elegancie. Auto vyrábané na Slovensku sme testovali v top verzii modelového radu, jazdili sme s naftovým štvorvalcom 1,6 HDi s výkonom 110 koní. Kilometre za volantom boli pre nás zážitkom. Nech sa páči, nový Citroën C3 Picasso.

Priestor pre život

Pri svojej štvormetrovej dĺžke a výške 1,6 metra ponúka až prekvapivo veľa vnútorného priestoru pre päťčlennú posádku a batožinu. Kufor s objemom 385 litrov pre každodenné používanie plne postačuje, vyššie položené sedenie uľahčuje nastupovanie, ako aj  výhľad z auta. Malý Francúz sa tak teší dvom veciam: priazni a pozornosti ľudí, ktorí ocenia komfort, na druhej strane tých, ktorí pohodlné nastupovanie a sedenie nevyhnutne potrebujú k svojmu životu. Patria medzi nich dôchodcovia či dokonca aj hendikepovaní. Sedadlá auta sú vo výške bedrového kĺbu a tak do nich nepadá, ba ani na ne nevyskakuje.

Hravý štýl

Predná časť auta zaujme vyššou hranou. Číre hlavné svetlomety sú zreteľne vyššie položené než robustný nárazník, ktorý tvorí súčasť masky. C3 Picasso má krátke previsy, krátku, no mohutnú kapotu. Tento celok mu veľmi pristane. Pri našom teste päťmiestny interiér osvetľovalo veľké strešné presklenie. Pohľad naň bol pôsobivý zvlášť popoludní, alebo cez noc, a to hlavne zo zadných sedadiel. Vnútorne je veľmi variabilné. Všetky sedadlá sa dajú samostatne sklápať. Interiér ťaží z rozmerov auta maximum a rovnako aj kufor. Ten má dvojitú podlahu a jeho objem 385 litrov sklopením sedadiel ochotne narastá na 1 505 litrov. Interiér nami skúšaného vozidla bol v najvyššom ponúkanom vyhotovení Exclusive. K jeho vypracovaniu nemožno mať žiadne výhrady, hlavne v kontexte kategórie, do ktorej auto patrí.

Diesel na úrovni

Nami skúšaný malolitrážny diesel 1,6 HDI patrí k najvydarenejším agregátom svojej kategórie. Doménou štvorvalca je kultivovaný chod s nízkymi vibráciami a ochota akcelerovať aj už od približne 2 000 otáčok za minútu. Do prevádzkovej teploty sa dostáva pomerne rýchlo, aj preto sme počas testu zaznamenali priemernú spotrebu na úrovni len 5,1 litra nafty na sto kilometrov. Auto vyrába trnavský závod koncernu PSA a tomu zodpovedá aj jeho nadštandardná kvalita. 

Snímky: Vladimír Dimov

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 08:08