Po rokoch nová generácia. Ford GT však už bude iný. Je to učebnicový príklad dowsizingu. Zatiaľ čo vždy Ford GT čerpal výkon z osemvalca, ktorý je uložený za vodičom, uprostred vozidla, novinka dostala o dva valce menej. Nový šesťvalec by mal byť však vyladený na viac ako 600 koní. Motoru s objemom 3,5 litra pomôžu dve turbá. Avšak na pohone len zadnej nápravy sa nič nezmenilo.
Ford GT prichádza po desiatich rokoch a jeho odhalenie prebehlo na autosalóne v Detroite. Auto je poskladané výhrade z karbónu a hliníka. Navyše je kvôli aerodynamike GT najnižším autom, ktoré postavil Ford do bežnej premávky. Novinka si zobrala zo slávneho predchodcu mnoho z dizajnových prvkov, no celkovo pôsobí futuristickým dojmom. Najmä vďaka svetlám, ostrým tvarom, ale aj dverám.
Na trhu až o rok
Tie sa už otvárajú ako pri iných superšportoch smerom hore. GT dostalo aj aktívne aerodynamické krídlo. Dvojmiestne kupé má sedadlá umiestnené v interiéri napevno. Vodič si nastavuje volant a vzdialenosť pedálov. Ford GT prišiel o obyčajné budíky, dostal na palubovku len veľkú obrazovku. Volant je v štýle F1 či Ferrari a je na ňom množstvo ovládacích prvkov. Celý interiér pôsobí veľmi jednoducho a prehľadne.
Automobilka síce ukázala nový Ford GT už začiatkom roka 2015, no do predaja sa dostane až v priebehu budúceho roka. Cena či presné parametre vozidla zatiaľ nie sú známe, no v každom prípade to bude auto, ktoré urobí v automobilovom segmente veľký rozruch.
Zdroj: caranddrive.com
Snímky: Reuters