Myšlienky na prémiový segment nie sú v kruhoch Citroënu vôbec ničím novým. Automobilka už dlhšiu dobu profiluje svoje portfólium s označením DS ako luxusnejšie typy. Teraz sa však odhodlala na krok, ktorým ich od svojej ponuky odlíši ešte viac. Písmená DS budú od autosalónu v Paríži predstavovať označenie novej značky. Koncern PSA teda do Paríža privezie tri značky: Citroën, Peugeot a DS.
Oficiálne je DS samostatným subjektom už od prvého júna tohto roku. Takto aj vystupuje už napríklad na čínskom trhu. Po novom však bude chcieť preraziť aj v Európe. Hlavným cieľom zmeny je vrátiť Francúzsko na mapu výrobcov prémiových automobilov.
Hlavným ťahákom predstavovania novej značky a jej smerovania má byť okrem iného koncept s názvom Divine DS. Na dizajnovom diele pracovali aj také mená ako Swarovski a Lesage. Jeho vzhľad je naozaj originálny. Celému konceptu vládnu kosoštvorce. Ich prítomnosť je na prvý pohľad zrejmá najmä na panoramatickej streche, odkiaľ prechádzajú až po nárazník.
Vo vnútri nájdete absolútne neštandardný interiér, ktorý sme tu ešte nemali. Dizajnéri povrch vytvorili takmer výhradne z luxusných materiálov a pre bežného motoristu divokých tvarov. Vnútro nemá prístrojový panel. Vystačí si s holografickým displejom. Bohužiaľ, technika až tak exkluzívna nie je. Pohon tvorí 1,6 litrový štvorvalec z Peugeotu RCZ R. Výkon 198 kW (269 k) posiela na predné kolesá prostredníctvom 6 stupňovej manuálnej prevodovky.
Uvidíme teda, či francúzsky výrobca má skutočne na to, aby prerazil v náročnom európskom prémiovom segmente. Od autosalónu v Paríži už budeme písať o novej značke DS.
Pripravené v spolupráci s: