BMW odhadlilo šiestu generáciu svojho najluxusnejšieho automobilu. Ukázalo nový rad 7. Keďže prvé obrázky tohto korábu unikli ešte pred polrokom (v decembri 2014), vôbec nemožno z dizajnového hľadiska hovoriť o prekvapení. Tie treba hľadať skôr vnútri.
Jedným z najzásadnejších vylepšení je úspora až 130 kg. Vďaka rozsiahlemu použitiu uhlíkových vlákien aj priamo v konštrukcii skeletu. Okrem toho dostane nové BMW 7 úplne nové prepĺňané benzínové motory, a samozrejme, aj nový dieslový agregát. Už je asi samozrejmosťou, že v ponuke bude aj plug in hybrid s elektrickým dojazdom 40 km.
Nový je aj prepracovaný podvozok a tiež parkovanie na diaľkové ovládanie, ktoré umožňuje vystúpiť s auta a nechať ho samé sa zaparkovať. Nový bude aj ovládač iDrive, ktorý umožní vodičovi zadávať povely dotykom, ale aj gestami. Špičkové majú byť prepracované laserové svetlomety z BWM i8.
V ponuke budú 4 rôzne dizajnové prevedenia: standart, M Sport, Pure Excellence a Individual.
S celkovou dĺžkou 5098 mm, šírkou 1902 mm a výškou 1478 mm je nové BMW 7 o 19 mm dlhšie a o 7 mm vyššie ako jeho predchodca v štandardnej verzii. Predĺžená verzia pridá 139 mm v dĺžke. S celkovou dĺžkou 5238 bude teda o 18 mm dlhšia ako predchodca. Oba varianty majú úplne zhodný rázvor ako predchodca.
Za príplatok je výkonný audio systém Bowers and Wilkins, nočné videnie, sklenená panoramatická stecha, ktorú je možné prepnúť do 6 tich rôznych farieb. Ďalej indukčné nabíjanie mobilu a nový head up displej, ktorý je väčší až o 75% ako predtým.
Mnoho systémov v aute budete ovládať len gestami. Nový snímač zachytáva pohyb rúk a tak sa dajú ovládať funkcie ako hlasitosť audio systému či príjem alebo ukončenie telefonického hovoru. Nový systém dokáže rozpoznať 5 rôznych gést, vrátane potvrdenia, otočenia, vytiahnutia ako aj príkazy dvoma prstami.
Nové BMW 7 zostane pri 8-st. automate. Tá za pomoci navigácie určí správny prevod pre dané podmienky. Kupujúci si môžu ako príplatkovú výbavu zvoliť aj športovú automatickú prevodovku ZF s páčkami pod volantom. Radí rýchlejšie, podrží zaradený stupeň v zákrute a má aj funkciu Launch Control.
Najpredávanejší bude pravdepodobne model 730d, teda radový 6-valcový dieslel s novým vstrekovacím systémom. Jeho základné parametre sú 265 koní a 620 Nm. V BMW 7 dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. BMW tvrdí že kombinovaná spotreba je 4,6 litra.
Vrcholom ponuky bude dvanásťvalec. BMW bude ponúkať aj špeciálnu verziu M750i M Performance, ktorá pravdepodobne dostane výrazne upravený 4,4 liter V8 s výkonom až 600 koní.
BMW prehlasuje, že vozidlo má perfektné rozloženie hmotnosti v pomere 50/50 vpredu a vzadu. Do predaja sa novinka dostane po lete. Cena nebola oficiálne oznámená, no dá sa predpokladať, že sa bude pohybovať na rovnakej úrovni s o niečo lepšou výbavou v základe.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímky: BMW