StoryEditor

Test HN: Športiak. Alebo lámač sŕdc

13.05.2013, 00:00
Peugeot RCZ. Auto, kde sa dozadu zmestia len detskí pasažieri.

Tento model nie je mačka vo vreci. Pôsobí športovo a jeho motor ochotne ťahá už od nízkych otáčok. Dizajn a technika vznikali francúzskym perom, no samotné auto pochádza z konzervatívneho Rakúska. Peugeot RCZ sa vyrába v štajerskom meste Graz vo fabrike Magna. Nie je to náhoda. Ide o prémiový produkt, ktorý si zaslúži výnimočnú pozornosť. O jeho kvalitách sme sa presvedčili počas testovania jeho dieselovej verzie, ktorá bola vybavená motorom 2,0 HDI.

Len pár rivalov

Tvar karosérie pripomína kvapku. Presne podľa pravidiel aerodynamiky. Štvormiestna kabína má usporiadanie sedadiel 2 plus 2, vpredu sediaci pasažieri majú miesta nadostač. Dozadu sa však zmestia len deti, prípadne tí, ktorí nemerajú viac ako 150 cm. Rozmery jednoducho viac nepustia. Auto prakticky nemá predné blatníky, prednú časť tvorí nárazník a kapota. Všimnite si pozíciu sedenia vodiča – posádka je zreteľne posunutá dozadu, a to nielen pre bezpečnosť v prípade nárazu, ale aj pre rozloženie hmotnosti. Peugeot RCZ mieri do segmentu lu- xusných športových kupé kom- paktnej kategórie, kde mu môže konkurovať len pár áut.

Interiér nezaostáva. Kožené povrchy nájdete takmer všade, na obkladoch dverí, sedadlách, na malom volante, ako aj na prístrojovej doske či radiacej páke. Čo sa týka prístrojov, Francúzi neexperimentovali, zostali verní klasike. Tachometer, otáčkomer a dokonca aj hodiny sú analógové. Dnešnou nevyhnutnosťou je i zabudovaná digitálna GPS navigácia.

Továreň Magna v meste Graz, kde sa tento model vyrába, produkuje týchto áut približne 150-tisíc za rok. Z výrobných liniek tejto automobilky s takmer storočnou tradíciou schádzajú aj také prestížne modely, ako Mercedes Benz triedy G, Mini Countyman, Mini Paceman, ale tiež celohliníkové karosérie pre Mercedes Benz SLS AMG. Francúzske kupé sa teda pýši dobrým rodokmeňom.

Tichý a úsporný

Benzínové motorizácie boli zostrojené v spolupráci s BMW, dieselové nadväzujú na úspešnú firemnú tradíciu. Turbodiesel pod kapotou pracuje pomerne ticho a bezhlučne sa „správa“ aj pri plnom nasadení. Za priazeň sa odvďačuje pomerne priaznivou priemernou spotrebou, ktorá ani pri športovej jazde neprekračuje hodnotu šesť či sedem litrov nafty na sto kilometrov. 

Snímky:  Vlado Hübler 

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. apríl 2024 13:32