Po rokoch čakania je tu. A faktom je, že už technické parametre ukazujú, že toto je bez debaty najextrémnejší hothatch sveta. Do príchodu Fordu Focus RS III. generácie určite. A svojím spôsobom bude aj potom, ak ostaneme vo svete predokoliek. Focus RS II. generácie bol s 5-valcom a max. výkonom 305 k doposiaľ najvýkonnejším hothatchom sveta.
No najextrémnejším by som ho určite nenazval. Vlastne, nehovoril mu tak asi nik. Novému Civicu tak hovorí priamo Honda. A viete čo? Po osobnej skúsenosti potvrdzujem, že naozaj oprávnene! Toto auto je šialené.
Ak vylúčime športiaky zrodené z rely ako Lancer EVO a Impreza STI, výkonnejšie autá než „aktuálny” Focus RS s 5-valcom z kategórie nižšej strednej triedy v predaji stále nie sú. Rýchlejšie však určite áno. Kráľom hothatchov medzi predokolkami bol dlhé roky, a veru zaslúžene, Renault Mégane RS.
Nepochybne ste už zachytili, že novým kráľom Severnej slučky je Honda Civic Type R 4. generácie. Japonci na predprodukčnej verzii v Zelenom pekle buchli skutočne extrémnych 7:50,63. Pred časom (koncom 90. rokov tam také časy robili superšporty). Viac technických parametroch sa dočítate na topspeed.sk
4. generáciu CTR za krásnu iste považovať nemožno. Zvlášť nie potom, čo celý svet dva roky slintal nad štúdiou. No ak je to skutočne jediné auto vo svojej triede, ktoré s tempom prítlak vytvára, nie ho stráca, aktuálne je jednoznačnej najostrejšie, najnekompromisnejšie a najokázalejšie. S cenou tesne nad 30 tisíc eur je to skvelá kúpa.
Osobne by som sa určite oveľa viac tešil z toho, ako jazdí a funguje, nie z toho ako vyzerá. Iste, je to veľmi podstatná časť celého balíka takýchto áut je tvar. A tu Civic TypeR stráca najviac.
Prosto krása nie je jeho silná stránka. No takmer vo všetkom ostatnom vyniká. Osobne by som určite volil menej agresívne predné sedadlá, aj keď vyzerajú skvelo a asi by som ju chcel na 18" diskoch. Inak by to bola pre mňa víkendovka a to predsa nebolo nikoho cieľom.