Organizácia Euro NCAP sa zaoberá testovaním bezpečnosti áut dlho, ale už niekoľkokrát museli sprísniť hodnotenie, aby si najvyššie skóre v podobe piatich hviezdičiek neodnášalo takmer každé nové auto. V roku 2014 prišli s ďalšími zmenami, aby testovaný typ získal top skóre, musel mať na palube systém autonómneho núdzového brzdenia a klásť väčší dôraz na technológie, ktoré pomáhajú ľuďom jazdiť bezpečnejšie a zabrániť havárii.
Výsledky ukázali rozdiel naprieč kategóriami. Kým medzi veľkými rodinnými autami získali päť hviezdičiek všetky vozidlá (najlepšie si viedol Mercedes triedy C), z malých áut (kategória super mini) dosiahla päť hviezdičkové skóre len nová Škoda Fabia, aj keď mala v kategórii ďalších 14 konkurentov. Prekvapivé boli výsledky malých MPV, kde je najbezpečnejší Volkswagen Golf Sportsvan, no viac ako polovica ostatných áut odišla len s tromi hviezdičkami. To ukazuje, že automobilky stále bojujú s tým, dať viac elektronických pomocníkov do segmentu, kde sa počíta každý cent. Spomedzi malých rodinných áut je najbezpečnejší Nissan Qashqai, ktorý za sebou nechal tiež päťhviezdičkové autá Nissan Pulsar, BMW 2 Active Tourer, Audi A3 Sportback e-tron a aj 4-hviezdičkový Citroën C4 Cactus.
Generálny sekretár Euro NCAP, Michiel van Ratingen hovorí: „Gratulujeme tým výrobcom, ktorí sú v našom zozname najlepších áut vo svojej triede za uplynulý rok. Ukazuje to záväzok ponúknuť najvyššiu úroveň bezpečnosti, čo dnes znamená aktívne predchádzať nehodám, rovnako ako top úroveň ochrany pri náraze. Ako sa budú tieto technológie rozširovať a náklady klesať, budeme vidieť stále viac výrobcov, ktorí budú nasledovať tých najlepších a poskytovať výbornú bezpečnosť všetkým zákazníkom.“
Pripravené v spolupráci s:
StoryEditor