Citroën iba nedávno oznámil, že končí s výrobou hydropneumatického podvozku. Tento legendárny prvok automobilka používa od slávneho typu DS a stal sa akýmsi poznávacím znamením značky.
Nostalgia je však jedna vec a predaje druhá. Preto tento typ podvozku skončí s ukončením výroby súčasného Citroënu C5. To je totiž posledný typ vo výrobe, kam ho automobilka ešte montuje. Avšak vyzerá to tak, že nie je úplne dôvod na smútok. Citroën totiž vyvíja nový systém odpruženia, ktorý má priniesť pre značku typický komfort, ale aj dobrú ovládateľnosť a navyše bude unikátny.
Vývoj nového systému pruženia potvrdila aj šéfka automobilky, Linda Jackson, slovami: "Komfort je základnou hodnotou značky Citroën a toto je naša cesta, ako dosiahnuť výhody hydropneumatického pruženia modernejšou a vhodnejšou cestou."
Hoci o technickej stránke veci neprezradila nič viac, už teraz je isté, že pôjde o unikátny systém. "Máme možnosť vybrať nové technológie pre budúcnosť a som si istá, že toto sa najviac hodí ku kľúčovým hodnotám Citroënu. Verím, že môžem sľúbiť, že to bude systém, ktorý nemá nik iný (Citroën-only system)," dodala Linda Jackson. Automobilka predstaví nový systém pruženia v roku 2017.
Ani Citroën sa však podľa svojej šéfky nevyhne škrtom. Vedenie má totiž v pláne zredukovať počet karosárskych verzií. V súčasnosti je ich 14 + Citroën C1, ktorý automobilka vyvinula spolu s Peugeotom a Toyotou.
V budúcnosti ich však automobilka zredukuje na 7 + C1. Dramatické rozširovanie ponuky teda čakať nemôžeme, práve naopak. Linda Jackson však verí, že tento krok povedie k zisku.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk