Mercedes Benz S kupé. Vyhladí aj slovenské cesty
Bude to najpokrokovejšie luxusné kupé, ktoré sa dostane na cesty. Mercedes ukáže vo svetovej premiére v Ženeve päť metrov dlhé a takmer meter a pol vysoké S kupé, ktoré si nesie techniku a základy z klasickej triedy S. Samozrejmosťou tak budú stereokamery, podvozok, ktorý sa automaticky prispôsobuje aj slovenským cestám, a takmer autopilot na diaľnice. Len ten volant treba ešte stále držať.
Okrem toho však nové S kupé ponúkne za príplatok LED svetlomety so 47 kryštálmi Swarovski, ktoré budú slúžiť na denné svietenie, prípadne ako smerovky. A keďže toto kupé bude vhodné aj na jazdu so športovým nádychom, dostane systém, ktorý bude celé auto do zákrut, a hlavne „na okreskách“, nakláňať. „Vozidlo sa podobne ako motocyklista vloží do zákruty a zníži tak priečne zrýchlenie, pôsobiace na cestujúcich,“ uvádza Thomas Weber, člen Predstavenstva Daimler AG.
Aj keď neskoro, ale predsa prichádza i Mercedes s projekčným head-up displejom, ktorý premieta rýchlosť či navigačné pokyny na sklo. Rovnako S kupé získa tiež nový multimediálny systém Comand s dotykovým ovládačom. Základ ponuky by mal tvoriť model S 500 s osemvalcovým agregátom a výkonom 455 koní. Do predaja sa dostane v druhej polovici roka 2014 s cenou zrejme presahujúcou stotisíc eur.
McLaren 650. Súperiť bude s Lamborghini
Nebude superrýchly ako jeho výnimočný brat P1, no napriek tomu zobral na seba jeho výnimočnú podobu. McLaren 650 bol oznámený britským výrobcom len krátko pred začiatkom autosalónu a bude súperiť s vozidlami ako Lamborghini Aventador či Ferrari 458 Italia. Na obdobnú úroveň sa dostala aj jeho cena, ktorá by sa mohla pohybovať okolo 200- až 250-tisíc eur.
Že to bude pretekár na kolesách, dokazujú aj parametre. Práve číslovka 650 by mala odrážať aj konečný výkon v počte konských síl. Ten bude produkovať osemvalcový motor s dvojitým prepĺňaním.
Nie je zatiaľ známe, či aj McLaren 650 bude hybridný superšport ako P1. Ten je už navyše podľa stanoviska automobilky úplne vypredaný. Pre záujemcov, ktorí by teda radi vlastnili obdobne vyzerajúci McLaren, je pripravená 650-ka. Tá je, mimochodom, celá z karbónu a obsahuje napríklad parkovaciu kameru či zadné aktívne krídlo. Viac detailov prinesie až výstava.
Peugeot 108. Mestské dieťa
Malý, kompaktný a vhodný do mesta. Francúzsky výrobca si Peugeot 108 pre jazdu mestom tak „vyšľachtil“, že nedostane ani dieselový agregát. Ten je napríklad vhodnejší na dlhšie presuny po diaľniciach. Auto je len 3,47 metra dlhé a ponúkne obdobné tvary ako model 308 vrátane denného LED svietenia. Peugeot tak síce nezíska vlastný imidž ako napríklad Fiat 500, ale stavil na overený dizajn automobilky.
Aj napriek svojej veľkosti ponúkne bohatú výbavu, ktorá má byť lákadlom najmä pre mladých ľudí. V interiéri bude za doplatok sedempalcový dotykový displej s navigáciou či pripojenie Bluetooth.
Štandardnú ponuku motora bude otvárať 68-koňový trojvalcový agregát s obsahom 1,0 l. Poháňaná bude len predná náprava, a to buď s päťstupňovou manuálnou, alebo robotizovanou prevodovkou. Ako najlepší motor Peugeot prezentuje 1,2 l trojvalec s výkonom 82 koní. Údaje o spotrebe či cene zatiaľ nie sú známe. No pohotovostná hmotnosť vozidla by sa mala začínať na 850 kg. Do predaja sa nový Peugeot 108 dostane už toto leto.
Volkswagen Scirocco. Rýchlejší a športovejší
Po štyridsiatich rokoch od predstavenia originálneho predchodcu Scirocca sa v Ženeve uskutoční opäť premiéra, tentoraz však nového faceliftu. Redizajnovaný športový Volkswagen dostane nové denné LED svetlá, zadné LED lampy a širší športovejší postoj. V ponuke bude celkovo šesť motorov, ktoré poskytnú výkon od 125 koní až po najsilnejší dvojliter s výkonom 280 koní. Ten dokáže športové kupé rozbehnúť na sto kilometrov za hodinu už za 5,7 sekundy.
Štandardom ostáva aj šesťstupňová prevodovka, ktorá môže byť nahradená dvojspojkovým automatom DSG. Výkon bude stále smerovať len na predné kolesá.
Obmena vnútri sľubuje opäť dizajnované športové kožené sedadlá s alcantarou či modernejšie technológie pre vodiča. Pribudla napríklad trojica budíkov v strede palubovky. Do predaja sa Volkswagen Scirocco dostane zrejme ešte v prvej polovici roka 2014, no na cestách sa ukáže až na jeseň. Odhadovaná cena sa má začínať na 25 tisícoch eur.
Koenigsegg One:1. Auto, ktoré prekoná Veyron, sa blíži
Všetko je zatiaľ zahalené pláštikom tajomstva, no Koenigsegg One:1 by mal byť po predstavení najlepším super autom, ktoré dostanete legálne na cesty. Neuveriteľný výkon sa bude odvíjať od jeho hmotnosti 1 340 kg. Presne rovnaké množstvo, teda 1 340 koní, by mal dosahovať aj automobil ako celok. Výkonom tak prekoná legendárny Veyron od Bugatti.
Podľa tvorcov stanoví toto auto nové rekordy v akcelerácii z nula na dvesto, tristo a štyristo kilometrov za hodinu. Dohady hovoria, že 400 km/h by mal Koenigsegg One:1 prekonať za neuveriteľných 20 sekúnd. Maximálna rýchlosť nie je známa, no teoreticky by auto nemalo mať problém akcelerovať až na 450 kilometrov za hodinu. Švédsky výrobca však zatiaľ nemá pneumatiky, ktoré by niečo podobné zvládli.
No už teraz bude legendárne auto, ktoré sa určite zapíše do dejín automobilovej histórie, vyrobené len v malej sérii, a to šesť kusov. Všetky sú už dávno predané a cenovka by sa mala pohybovať na úrovni dvoch miliónov dolárov.
Snímky: Automobilky