StoryEditor

Prestávka Hyundai vo WRC

26.10.2003, 23:00

Pred nedávnym štartom Rally San Remo sa svetová verejnosť dozvedela o plánoch automobilky Hyundai prerušiť účasť v súťaži WRC do roku 2006. Dôvodom tohto rozhodnutia je snaha o lepšie umiestnenie v prestížnej motoristickej súťaži známej pod názvom World Rally Championship.
Hyundai Motor Company načrtla nový strednodobý a dlhodobý program vývoja motoristického športu, ktorý má docieliť rozsiahlu reorganizáciu a upevnenie účasti na majstrovstvách sveta rally. "Srdcom sme pretekári a rely bola vždy súčasťou plánov pri rozvoji a raste značky Hyundai," povedal viceprezident pre globálny marketing a komunikáciu Harry Choi.
Súčasťou reorganizácie je zriadenie nového sídla World Rally tímu v Dizajnovom a technickom centre v nemeckom Rüsselsheime. Zároveň sa plánuje intenzívne hľadanie výnimočného talentu, ktorý by dokázal zhmotniť technické schopnosti tímu. Nový šéf zas prispeje k obnoveniu motoristického športu v automobilke. Pokračovaním verdiktu o sezóne 2003 vo WRC je fakt, že Hyundai plánuje vynechať sezóny 2004 a 2005, aby sa počas spomínaných rokov sústredil na vývoj nového agregátu Theta a nového trojdverového hatchbacku s dočasným názvom RC. Tieto dve novinky by mali značke Hyundai uľahčiť návrat do druhej polovice sezóny 2006 a účasť v celej sezóne WRC roku 2007.
"Stiahnutie sa Hyundai z WRC je dočasné, no absolútne nevyhnutné na reorganizáciu a premyslenie si našich cieľov. Ale vrátime sa a zabojujeme s úplne novým motorom a autom," povedal výkonný viceprezident Choi. Odmlka prospeje intenzívnejšiemu rozvoju nového podvozku a zmobilizuje dodatočné zdroje, aby dodali novú silu programu WRC. Hyundai Motor sa zo svojej skúsenosti vo WRC veľa naučil a zistil, čo mu doteraz v tejto súťaži k väčšiemu úspechu chýbalo. Takéto zistenie je nakoniec normálne pre každého nováčika. Keď sa však Hyundai do súťaže WRC vráti, bude mať oveľa istejšie technologické a finančné zázemie. Motoristický šport bol užitočným nástrojom na zvýšenie popularity značky a dokázanie kvality produktov. Ale ak chce spoločnosť rozšíriť svoj modelový rad a mať v ňom aj športové autá, víťazstvo v motoristickom športe je nevyhnutné pre marketingový úspech týchto produktov budúcnosti. Bez víťazstva nemôže Hyundai nikdy dosiahnuť dimenziu výkonu a emocionálny náboj, ktorý chce manažment dodať značke Hyundai. A aby vyhral, musí Hyundai zvýšiť stávku a nájsť najtalentovanejších ľudí. Ešte tento rok začne spoločnosť hľadať nový tím, ktorý by dokázal prilákať najschopnejších vývojových technikov do sídla tímu v Rüsselsheime. Samozrejme sa spoločnosť pokúsi získať najlepších jazdcov, aby asistovali pri vývoji, testovaní a neskôr aj pri získavaní pozícií na stupienku víťazov. Centrum v Rüsselsheime bude zároveň podporovať aj aktivity značky Kia, spojené s motoristickým športom. Dcérska spoločnosť automobilky Hyundai má dlhú minulosť spojenú s účasťou v Rally Paríž -- Dakar a k tejto súťaži sa mieni v blízkej budúcnosti opäť vrátiť. Európske dizajnové a technické centrum Hyundai -- Kia sa nachádza v Rüsselsheime, neďaleko nemeckého Frankfurtu. Nové sídlo stálo 50 miliónov eur, otváralo sa v júli tohto roku a je domovom aj európskej centrály marketingu a predaja automobilky Hyundai.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 05:40