Výrobca minivozidiel minulý mesiac priznal, že používal metódy testovania spotreby, ktoré neboli v súlade s predpismi. Uviedla to agentúra Reuters.
Vyšetrovatelia sa podľa nemenovaného úradníka ministerstva dopravy chcú presvedčiť o pravdivosti tvrdenia Suzuki. Nesprávne testovanie sa malo týkať 14 značkových modelov automobilky a 12 modelov predávaných pod inými značkami. Suzuki je štvrtým najväčším výrobcom áut v Japonsku. Nesprávne testovacie metódy automobilka používala od roku 2010. Uviedla, že čísla, ktoré na základe nesprávnych testov poskytovala, sa príliš nelíšili od správnych údajov.
Suzuki sa špecializuje na miniautá, ktoré majú obsah motora do 660 kubických centimetrov. Tie sú v Japonsku veľmi obľúbené pre daňové úľavy a lepšie podmienky pri parkovaní. Suzuki ovláda v Japonsku zhruba tretinu trhu s miniautami.
Podobný škandál už otriasol menším rivalom Mitsubishi Motors, čo japonské úrady prinútilo nariadiť všetkým tamojším automobilkám, aby preskúmali metódy testovania spotreby paliva. Mitsubishi v apríli priznala, že jej zamestnanci pri niektorých modeloch manipulovali s testami spotreby pohonných hmôt a nadhodnocovali efektivitu využitia paliva. Metódy testovania spotreby, ktoré odporujú japonským predpisom, vraj firma používala od roku 1991.
Regulátori po celom svete zamerali pozornosť na emisie a spotrebu už vlani na jeseň, keď nemecký koncern Volkswagen priznal, že milióny jeho áut majú nainštalovaný softvér, ktorý má výsledky nameraných hodnôt upravovať.