StoryEditor

Toto auto vaša garáž potrebuje. Ale na našich cestách je stále výnimkou

07.06.2016, 00:00

Pri niektorých autách nemôžete myslieť na praktickú stránku. Úplne zabudnite na kufor, deti či spotrebu. BMW 640i coupé vám nedovolí „vystúpiť“ a pripomenie, že máte občas myslieť aj na seba.

Hneď na začiatok musím povedať, že každé BMW 6, ktoré som kedy šoféroval, si so mnou odžilo vlastný príbeh. Skrátka, vždy sa stalo niečo, na čo som nemohol zabudnúť. Je to pre mňa maximálne čarovné auto s obrovskou charizmou. Tak napríklad pri BMW M6 (top model), ktoré som mal minulé leto, som bol v meste neustále vyzývaný na „naháňačky“ alebo na mňa takmer polonahé dievčatá z vedľajšieho auta kričali, že mám super fáro. Na odpoveď, že nie je moje, nereagovali. Teraz sa mi však stalo niečo úplne iné a jedinečné. Dostal som sa do situácie, s ktorou som nemal ešte skúsenosť. Ale všetko je raz po prvýkrát.

Magnet (aj) na mužov
Dni, keď ani nemáte poňatia, ako rýchlo celý deň ubehol a vy sa večer (v horšom prípade hladný) vraciate z práce, zažil určite každý z vás. Mojím hlúpym zvykom je, že sa občas pre rýchle jedlo zastavím v známom fastfoodovom reťazci a rovno si „nakúpim“ z auta. Tentoraz sa to začalo už podivnou konverzáciou cez terminál a pokračovalo pri okienku. „A nechcete ešte túto zľavu? A prečo? Naozaj? A čo mi ešte poviete?“ doteraz mi znie v ušiach ten trocha špecifický hlas, ktorým chcú muži pri rozhovore zaujať iných mužov. Zasmiali sme sa a ponuku, či sa ešte opäť uvidíme, som slušne odmietol. Aj to dokáže toto auto. Je totiž úplne jedno, čo s ním robíte, stále priťahuje ľudí. Na parkovisku, počas jazdy či tankovania na čerpacej stanici. Vyzerá neuveriteľne agresívne a stretnúť ho na našich cestách je stále viac-menej výnimka, čo je trocha škoda.


Už keď k nemu kráčate, chápete, že to nie je obyčajné BMW. Nie je to len vidieť, ale aj reálne cítiť. Samozrejme, táto nemecká značka vyrába aj lacnejšie autá, no cítiť pri nich obrovský rozdiel v spracovaní a použití materiálov. Aj kolega, ktorý mi doteraz pri jazdách so mnou takmer všetko ofrflal, bol tentoraz očividne spokojný. „Wau, vidíš, takto si to predstavujem. Tu mám skutočne pocit, že je to prémiovka.“ No konečne. V luxusnom BMW za 115-tisíc. Trocha skromný, nie?  
Už na prvý dotyk je lepšie, tuhšie, kvalitnejšie či „koženejšie“. A aj tá vôňa v aute je iná. A nie, nie je to maličkosť, ktorá by nehrala žiadnu rolu. Dočkal som sa aj komentára, že je priam opojná. Áno, pocit, keď sa zabárate do kožených a luxusne prispôsobených sedadiel, si zamilujete.

To „najhoršie“ z ponuky
Do rúk sa mi teda dostalo nové BMW 640i. Jeho základná cenovka je niečo cez 80-tisíc eur. A je to to najhoršie a teda aj najlacnejšie a najslabšie, čo vám BMW v tejto kategórii ponúkne. Tým nechcem povedať, že je zlé, je to len minimum v tejto lige áut.

BMW, ktoré má 320 koní navyše vyzerá tak, že by niektorí boli schopní obetovať svoju obličku, aby sa v ňom previezli. Je to tak vysoko nastavená latka, že už len tých 320 koní v základnom podaní s pohonom xDrive vám dá stovku za 5,2 sekundy. To musí stačiť každému. Výkonu je dosť. Nie na rozdávanie, ale skutočne dosť. Ja som mal navyše aj verziu s pohonom všetkých štyroch kolies. To však nie je to najlepšie. Aj keď bol pod kapotou šesťvalec, dostal som z výfukov výborne vyladený zvuk, ktorý ma bavil celý týždeň. Teda auto v športovom režime a keď ste pridali, vedela o tom celá ulica. V tomto je BMW stále úplným expertom.

Na komfort sa tiež nezabudlo. Hoci sedíte v športovom kupé, máte tu na výber z piatich režimov. Všetko od Šport +, cez Comfort + až po ekonomický režim, kde sa snažíte ušetriť každú kvapku paliva. Samozrejmosťou v tejto triede je, že ukazovatele pred vodičom sú zobrazené na obrazovke. A tak sa vás v režime eko snaží „upokojiť“ modrá farba s budíkom, ktorý vám ukazuje maximálnu rýchlosť 120 kilometrov za hodinu a radí vám, ako jazdiť za čo najmenšiu spotrebu. A viete čo? Toto auto navyše jazdí podľa papierovej spotreby. V meste písaných 11,4 litra na sto kilometrov dokážete aj podliezť. Hoci toto nie je práve model, ktorý sa bude kupovať kvôli tomu, aké číslo spotreby ukáže jeho palubný počítač. Majiteľov takýchto áut skôr zaujíma, ako často budú musieť chodiť tankovať palivo. A teda odpoveď je, že asi každých 500 kilometrov.

archív HN

Lak ako zo sna
Čo je zaujímavosťou na modeloch kupé, je sedenie na zadných sedadlách. Počas týždňa s novou šestkou som to párkrát vyskúšal. No nielen sedieť vzadu, ale najmä previezť okrem mňa ďalších troch pasažierov z bodu A do bodu B. Paradoxne, nikto sa výrazne nesťažoval. Po meste je to pohoda. Dlhú jazdu by si však vyskúšalo len malé percento ľudí. Priestoru je tak akurát. Ak uvažujete, či vám sem bude pasovať detská sedačka – zabudnite na to (no možno máte doma model, ktorý vám na zadné sedadlá pasovať bude).

Toto BMW som tiež dostal asi v najkrajšom bielo-sivom laku, aký som kedy videl. Inak dokázal vyzerať na priamom slnku a inak v tieni či v noci. Dizajnom sa na novú šestku v našej verzii na cestách chytalo len máločo. Samozrejmosťou tu boli napríklad LED svetlá, ktoré patria medzi najlepšie v triede či osemstupňová automatická prevodovka.

Hoci má toto kupé takmer päť metrov a hmotnosť 1,8 tony, na svoje pomery je mimoriadne hravé. Čaká vás tam tiež dvojica tlačidiel, ktorú si veľmi obľúbite. Jedno na odpojenie stabilizácie a druhé na aktivovanie manuálneho/sekvenčného riadenia pod volantom. To vás navyše nebude obmedzovať a bez vášho pokynu vyššiu rýchlosť nezaradí. Ide až po obmedzovač.

Motor: šesťvalec 3.0 l
Výkon: 235 kW (320 koní) pri 5 800 otáčkach/450 Nm
Maximálna rýchlosť: 250 km/h (obmedzená)
Prevodovka: osemstupňová
Náhon: všetky kolesá (xDrive)
Kombinovaná spotreba: 8,2 l na 100 km
Hmotnosť: 1 760 kilogramov
Akcelerácia: z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy
Cena testovaného auta: 115-tisíc eur

01 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 02 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 03 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. november 2024 14:01