Zdvojnásobenie miest na sedenie v 1. vozňovej triede vo vybraných rýchlikoch na linke Bratislava – Banská Bystrica, úpravy v regionálnej doprave na žiadosť cestujúcich, ale aj 10-percentné zvýšenie spojov počas letnej sezóny vo Vysokých Tatrách. Toto všetko prinesie plánovaná zmena cestovného poriadku na železnici od nedele 12. júna 2016. Železničná spoločnosť Slovensko v rámci zmien doladí cestovné poriadky platné od polovice decembra 2015.
V diaľkovej doprave na linke Bratislava – Banská Bystrica ponúkne ZSSK vo všetkých spojoch v rámci dňa celý vozeň vyššej triedy (54 miest), pretože v posledných mesiacoch stúpa záujem o prvú vozňovú triedu. V šiestich rýchlikoch doteraz bola o polovicu nižšia ponuka, a nie vždy bolo možné uspokojiť záujem.
V regionálnej doprave si niekoľko menších zmien, najmä v časovej polohe vlakov, vyžiadali praktické skúsenosti cestujúcich. „ZSSK opäť posilní dopravu počas letnej sezóny vo Vysokých Tatrách. Pribudne 12 vlakov denne. Najvýraznejšie sa rozšíri ponuka na zubačke zo Štrby na Štrbské Pleso, kde ide o nárast výkonov o 20 percent,“ informuje o zmenách Mgr. Jozef Schmidt, riaditeľ Úseku obchodu ZSSK.
ZSSK súčasne vyhovela požiadavkám na lepšie prípoje v Humennom, v Trenčíne. Cestujúci budú môcť vďaka úpravám plynulejšie prestupovať z diaľkových do prímestských vlakov, ako aj medzi regionálnymi spojmi z rôznych smerov navzájom. Rovnako dopravca vyhovel niekoľkým požiadavkám študentov a pracujúcich pre dochádzanie do škôl a zamestnania. Súčasne menší záujem zo strany cestujúcich sa prejavil zrušením poskytovania občerstvenia v osobitnom vozni na linkách Bratislava – Banská Bystrica a Zvolen – Košice.
Najväčšie zmeny od 12. júna 2016
na linke Bratislava – Banská Bystrica sa zvýši ponuka miest v prvej triede
zvýšenie počtu vlakov počas letnej sezóny vo Vysokých Tatrách
posledný vlakový spoj Bratislava – Trnava – Leopoldov skráti jazdný čas o 15 minút
lepší odvoz do a zo zamestnania v Košiciach zo smeru od Moldavy nad Bodvou
lepšie prípoje v Humennom (Stakčín, Medzilaborce), v Trenčíne (Bánovce nad Bebravou, Bratislava)
Strana, ktorá chcela opatrenie presadiť: SNS
Štátne ícečká zmizli zo železničných tratí len 18. januára tohto roku a už sa hovorí o ich návrate. Vo svojom programe ich mala ako jednu z priorít strana SNS. Tým, že štát tieto vlaky zrušil, ustúpil súkromnému dopravcovi RegioJet, ktorý hrozil ukončením prevádzky svojich vlakov. „Pre cestujúcich je to dobrá správa, ale len dovtedy, kým z trate Bratislava – Košice neodíde RegioJet. Všetko však záleží na tom, aké budú ďalšie kroky štátu. Riešením totiž nie je ochrana štátnej firmy pred konkurenciou súkromných dopravcov. Túto problematiku však treba riešiť komplexne a pravidlá by sa nemali meniť každú chvíľu,“ hodnotí odborníčka na železničnú dopravu Desana Mertinková.
StoryEditor