Pred dvoma rokmi mal práve na medzinárodnom autosalóne v Paríži premiéru nový prototyp Volvo PCC (Performance Concept Car). Na parížskom autosalóne sa predstavil už v sériovej podobe. Volvo S60R je technicky najpokrokovejší model, aký Volvo vo svojej histórii vyrobil. A po jeho boku sa predstaví aj model Volvo V70R, ktorý má pod plášťom karosérie rovnakú technológiu.
Volvo S60R kombinuje originálnym spôsobom dve charakteristické vlastnosti: ponúka bezprostredný pocit kontaktu s cestou, ako je to zvykom pri "čistokrvných" športiakoch a zároveň každodenný komfort rodinného auta. Tajomstvo tejto kombinácie sa skrýva v troch nenápadných tlačidlách na prístrojovej doske. Nesú nápisy "Comfort", "Sport" a "Advanced". Stlačením niektorého z nich si vodič Volvo S60R môže vybrať štýl, akým chce jazdiť. Volvo S60R si automaticky zmení nastavenie niekoľkých rozhodujúcich prvkov podľa jeho voľby. Nastavenie "Sport" ponúkne vodičovi optimálnu kombináciu pre športovú, ale stále ešte civilnú jazdu. Nastavenie "Comfort" využíva systém Sky Hook pre maximálne pohodlie pruženia a komfortnú jazdu a stlačením tlačidla s nápisom "Advance" sa vodič stáva súčasťou nekompromisného športového automobilu s tvrdým a priamym pružením.
Možnosť voľby troch rozdielnych jazdných režimov ponúka najmodernejšia technológia "štyroch C" (Four-C-Technik). Za označením "štyri C" sa skrýva systém Continuously Controlled Chassis Concept, ktorý dokáže zbierať a vyhodnocovať veľké súbory informácií o pohybe vozidla a podľa týchto informácií riadiť nastavenie pruženia a tlmičov nevídanou rýchlosťou. Systém však kontroluje aj elektronické riadenie pohonu všetkých štyroch kolies. Aby sme si vedeli aspoň trocha predstaviť, akou rýchlosťou systém štyroch C pracuje, povedzme si, že podľa rýchlosti, pohybu kolies a podvozku, polohy volantu aktualizuje systém štyroch C nastavenie každého tlmiča každé dve milisekundy - teda 500-krát za sekundu!
Elektronicky riadený aktívny pohon všetkých štyroch kolies AWD spolupracuje so systémom štyroch C a ladí ho tak, aby bola vždy k dispozícii najlepšia možná jazdná stabilita.
VÝKONY PLNOKRVNÉHO PRETEKÁRA
Všetka najmodernejšia technika by bola nanič, keby pod kapotou nedriemal "svalnatý" motor, ktorý dopraje športovému vodičovi radosť z jazdy. V strojovni Volvo S60R nájdeme päťvalcový, 2,5-litrový turbomotor s výkonom 220 kW (300 koní) a s maximálnym krútiacim momentom 400 Newtonmetrov pri 2 100 otáčkach za minútu. Volvo S60R zrýchľuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou z 0 na rýchlosť 100 km/h za 5,8 sekundy. Na palube môže pracovať aj päťstupňová automatická prevodovka Geartronic. Rýchle auto musí mať dobré brzdy - v našom prípade nájdeme na všetkých kolesách vysokovýkonné kotúčové brzdy Brembo s hliníkovým sedlom.
Dizajn tejto "švédskej stíhačky na kolesách" pri všetkých jej supervýkonoch nie je vôbec nápadný. Skôr je decentne dynamický. V interiéri spoznáme najvýkonnejšie Volvo všetkých čias podľa modrých, do striebornej rámovaných palubných prístrojov, mierne eliptického trojramenného volantu s koženým poťahom a podľa výrazne anatomicky tvarovaných kožených sedadiel. Volvo S60R a Volvo S70R sa čoskoro ukáže aj na našich cestách.
StoryEditor