Skutočný dôvod jeho počínania nikto nepozná. Dedko z Lotyšska sa možno len rozhodol presláviť na internete, píše František Dvořák pre idnes.cz.
Starý pán vykopal veľkú jamu, naplnil ju najslávnejšou limonádou sveta a skočil do nej so svojím autom značky Audi. Reklama na Coca-Colu to vraj nie je a upútavka na novú šou Jeremyho Clarksona snáď tiež nie.
Šialený experiment excentrického Lotyša je hitom internetu. Vraj chcel na svojom staručkom voze vyskúšať údajnú "odhrdzovaciu" schopnosť koly. Nakúpil jej teda 12-tisíc litrov. Za 6-tisíc dvojlitrových fliaš zaplatil viac ako 7-tisíc eur. Vystlatie jamy fóliou mu trvalo dva dni. Následne do jamy pridal ešte 40 kilogramov sódy (chcel vraj vyskúšať, či dôjde k nejakej chemickej reakcii) a s autom do jamy skočil. Červené Audi skončilo zdemolované. Neskôr ho vyslobodil a podarilo sa ho aj naštartovať.
73-ročnému mužovi s ročnou penziou okolo 2-tisíc eur vraj prispela na toto bláznovstvo, svedčiace o pravdepodobnom úbytku mentálnych síl, rodina žijúca v zahraničí.