Rozsiahly prepad zeme v centre japonského mesta Fukuoka sa podarilo za jediný týždeň odstrániť. Kým inde by sotva zasadla komisia pre vypísanie výberového konania na zhotoviteľa projektovej dokumentácie rekonštrukcie, japonskí robotníci počas siedmich dní a nocí dieru zasypali, obnovili siete i vozovku.
Rozsiahly, tridsať metrov široký a pätnásť metrov hlboký kráter sa vytvoril minulý utorok na rušnej päťprúdovej triede v centre jeden a pol miliónového mesta Fukuoka na južnom ostrove Kjúšú. Ulica vedie k dôležitej stanici Hakata, kde stoja aj diaľkové expresy Šinkanzen.
Bezprostredne po prepade, ktorý zrejme súvisel so stavbou metra, bolo evakuovaných niekoľko budov v okolí. Počas niekoľkých hodín sa rozbehli rekonštrukčné práce. Robotníci inštalovali podperné stĺpy na okrajoch kráteru a čoskoro sa začalo odčerpávanie vody a zavážanie diery.
Pracovalo sa dvadsaťštyri hodín denne. Dňom i nocou prichádzali nákladné autá, ktoré jamu postupne zaplnili zmesou piesku a mokrého cementu. Japoncom nie je vlastná improvizácia, zafungovalo tak hlavne spojenie dobre pripravených krízových plánov a obrovského ľudského nasadenia.
Cez víkend skončila oprava elektrických sietí, rozvodov plynu a vody. Zdalo sa, že sa podarí dodržať termín a ukončiť opravu do pondelkovej polnoci. Zasiahla ale vyššia moc - začalo pršať a bolo potrebné zakryť plastovými fóliami tvrdnúcu vrstvu cementu pripravenú na pokládku asfaltu.
Oprava sa tak pretiahla - o niekoľko hodín. V utorok o piatej hodine ráno tamojšieho času, presne sedem dní po prepade, starosta Soičiro Takašima pustil na novú vozovku, na ktorej žiarilo čerstvo nastriekané vodorovné značenie, prvé autá.
"Veľmi sa ospravedlňujeme za spôsobené ťažkosti," vyhlásil Takašima a odvolal zákaz vstupu do okolitých budov.
"Pôsobivé. Išlo to rýchlo," pochválil nasadenie úradov a robotníkov jeden z mnohých obdivných komentárov na sociálnych sieťach.