AUDI AG
StoryEditor

Klasickým montážnym linkám odzvonilo. Audi chystá revolúciu

26.11.2016, 13:00
Autor:
TASRTASR
Autá by sa mali už ako karoséria pohybovať autonómne po továrni.

Bolo to v roku 1913, keď Henry Ford priniesol revolúciu vo forme montážnej linky. Bez nej by sa dnes nemohlo ročne vyrábať 90 miliónov vozidiel. Člen predstavenstva Audi Hubert Waltl chce teraz spustiť novú revolúciu a úplne zrušiť montážnu linku. Informovala o tom agentúra DPA.

V tvrdom konkurenčnom boji prinášajú automobilky na trh čoraz viac modelov, motorov, rôznych variantov a výbavy. V prémiovej triede už prakticky neexistujú dve identické vozidlá, napríklad, BMW 7 je dostupný v desiatich miliónoch variantov. Sotva však chýba správny diel, pokazí sa niektorý stroj, alebo sa musí linka prestavať pre nový model, celá výroba sa zastaví.

​Namiesto linky bude v továrňach 200 montážnych bodov. Karoséria sa položí na prepravný vozík, ktorý sa autonómne bude pohybovať medzi jednotlivými bodmi. "Presne tak, ako sa zákazník v supermarkete postaví k pokladnici, kde je najkratší rad, bude sieťovo prepojený vozík vyhľadávať stanice s najnižším vyťažením," vysvetľuje technik Audi Fabian Rusitschka.

Na rozdiel od montážnej linky nebude musieť auto zastaviť na každej stanici. Napríklad, vozidlá pre Afriku nebudú musieť zastaviť na montážnej stanici, kde sa inštaluje vyhrievanie sedadiel. Tesnenie dverí na dvojdverových verziách je namontované rýchlejšie než na štvordverových. "Vozidlo rýchlejšie opustí stanicu, celkové vyťaženie sa zvýši a za deň vyrobíme viac áut," dodáva Rusitschka.

Výraznú úľavu to prinesie aj samotným zamestnancom, ktorí, napríklad, v koncerne VW musia pracovať v 60-sekundovom takte. V nových montážnych bodoch by mohli pracovať aj telesne postihnutí ľudia a nemuseli by sa obávať, že zdržaním zavinia zastavenie celej linky.

Všetky údaje z celej továrne sa v budúcnosti budú zhromažďovať v riadiacej centrále, ktorá v štýle riadiacej veže na letisku bude ovládať autonómne prepravné vozíky a vysokozdvižné vozíky a nasmeruje ich do správnej oblasti. Audi dokonca vo svojej hlavnej továrni v Ingolstadte testuje drony, ktoré môžu menšie diely rýchlo dopraviť na miesto.

Keby to bolo možné, Waltl by rád previedol Henryho Forda montážnymi halami a vypočul si jeho názor.

01 - Modified: 2024-11-13 11:00:00 - Feat.: - Title: Audi „žongluje“ so svojou identitou. Zahodilo štyri kruhy a predstavilo novú značku AUDI 02 - Modified: 2024-11-13 08:47:30 - Feat.: - Title: Automobilka Audi skončila s hľadaním investora, závod v Bruseli zatvorí 03 - Modified: 2024-11-08 09:41:05 - Feat.: - Title: Priemysel v septembri dupol na plyn, potiahlo ho kľúčové odvetvie. Ku koncu roka sa však čaká spomalenie 04 - Modified: 2024-11-04 11:11:53 - Feat.: - Title: Tohtoročná výroba áut v Európskej únii v porovnaní s rokom 2019 klesne o dva milióny, ukázala analýza 05 - Modified: 2024-10-29 18:11:12 - Feat.: - Title: Audi plánuje zastaviť výrobu vo svojom bruselskom závode vo februári. S prepúšťaním ale tento rok nechce začať
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 22:25