Jeden z najväčších amerických start-upov, spoločnosť Faraday Future, predviedla na veľtrhu CES v Las Vegas elektromobil s názvom FF91. Tento unikátny elektromobil má bezkonkurenčné parametre, ako výkon tisíc koní či dojazd v ideálnom prípade nad 700 kilometrov. No všetko je zatiaľ len na papieri.
Faraday Future totiž nemá ani len postavenú fabriku, kde by svoje elektromobily masovo vyrábal, a to už majú budúci rok jazdiť po cestách prvé kúsky.
FF91 má byť úplne novou generáciou elektromobilov, ktoré budú napríklad natoľko inteligentné, že majiteľa rozoznajú podľa tváre. Čiže teoreticky by nemal potrebovať žiadne kľúče. Kamera na rozoznávanie tváre by mala byť priamo na B stĺpiku (medzi vodičovými a zadnými dverami).
Elektromobil sa podľa špecifikácií má rozbehnúť na 60 mph (96 kilometrov za hodinu) už za 2,39 sekundy, čo je lepší údaj ako pri najrýchlejšej Tesle. Tá to zvládne za 2,5 sekundy. Navyše FF91 má mať až 130 kW batérie, ktoré majú až o 30 percent vyššiu kapacitu, ako najväčšie, ktoré sa môžu montovať do Modelu S alebo SUV Modelu X.
Auto je zrejme aj kvôli batériám, ktoré dnes nikto zatiaľ nepoužíva, obrovské. FF91 je široké a dlhé asi ako Maybach od Mercedesu. Avšak s odlišnou koncepciou a rozdelením priestoru.
Nabíjanie má prebiehať rýchlosťou približne 500 km dojazdu za jednu hodinu z rýchlonabíjačky, doma zas nabijete 50 percent kapacity za 4,5 hodiny.
Elektromobil má disponovať aj určitou autonómnou jazdou, automatickým parkovaním cez mobilný telefón a desiatkami senzorov a kamier. Dokonca má obsahovať aj LIDAR, čo je zjednodušenie povedané „laserový radar“. Bolo by to vôbec prvé sériovo vyrábané auto, ktoré by ho obsahovalo.
Okrem toho výrobca sľubuje špeciálne sedadlá, ktoré sa môžu sklopiť až do 60 stupňového uhlu.
Pre automobilku pracuje viacero odborníkov, ktoré k nej prešli z BMW, Tesly alebo Googlu, no špekuluje sa, či je vôbec možné v tak krátkom čase vyrobiť auto, ktoré Faraday Future ukázalo.
Za automobilkou stojí napríklad aj Mr Jia, ktorý stojí za vyrastajúcim čínskym gigantom LeEco, no napriek tomu mala a pravdepodobne má spoločnosť problémy s financovaním takto zložitého projektu.
Okrem toho, ak niekto chce FF91, musí zatiaľ zaplatiť zálohu, aby dostal prednostné miesto, pokiaľ sa auto v roku 2018 vôbec vyrobí. A to celkom päťtisíc dolárov. Celková cena má byť neoficiálne okolo 200 tisíc dolárov, čo je za auto s „no name“ značkou pomerne slušné číslo.