Mierne zlepšenie dynamiky, modernejšie technológie a vyšší výkon. Nová najrýchlejšia Octavia RS 245 nahradí starší model RS 230. Najvýraznejšou zmenou pri jazdných vlastnostiach bude nové nastavenie motora 2.0 TSI.
Už podľa názvu bude naladený na 245 koní, ktorý dovolí zrýchliť z nuly na sto kilometrov za hodinu za 6,6 sekundy. To je podľa údajov o jednu desatinu lepší čas ako predchodca. Maximálna rýchlosť bude štandardne obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.
Okrem silnejšieho motora Škoda však upravila aj podvozok. RS 245 bude o 14 milimetrov nižšie ako pri klasickej Octavii, navyše zadná náprava bude o 38 mm širšia ako v predchádzajúcej verzii. (Veľmi podobne upravený podvozok má aj klasická RS verzia po facelifte.)
Samozrejmosťou ako v minulosti pri RS230 bude predný samosvorný diferenciál VAQ. Dá sa tak predpokladať, že sa auto bude na cestách správať športovejšie a vďaka upravenej zadnej časti a diferenciálu aj v zákrutách bude viac nedotáčavé ako v minulosti.
Rovnako dostane upravený výfukový systém. Nakoľko bude rozdielny oproti klasickej verzii RS, ukážu až prvé testy.
Štandardne bude novinka postavená na 19-palcových diskoch a oproti bežnej RS verzii s výkonom 230 koní sa bude odlišovať navonok len maličkosťami. Napríklad čierne spätné zrkadlá, čierne koncovky výfukového systému alebo čierne písmeno V v roku VRS.
Cena, ktorá bude odlišovať novú top verziu od štandardnej, nie je známa. Škoda však týmto krokom zrejme pochovala štandardnú benzínovú verziu, ktorá má po facelifte 230 koní. Príplatok v minulosti, keď sa objavila Octavia RS 230, bol oproti klasickej verzii 2 750 eur. V tomto prípade to však môže byť aj nižšia suma.
Rýchlejšia verzia Octavie sa zatiaľ do budúcnosti podľa nepotvrdených informácií zatiaľ neplánuje. Teda táto novinka bude konkurovať Golfu GTI, no 290 koní ako Seat nedostane.
Čo však špeciálne RS245 bude obsahovať je nový sedemstupňový DSG automat. Vôbec po prvýkrát vo verzii RS. Samozrejmosťou sú nové LED svetlá či elektronická výbava Octavie, ktorá ju dovoľuje na diaľku spravovať cez aplikáciu.
Auto má rovnako už systém pre automatické zavolanie pomoci v prípade nehody, najnovší multimediálny systém alebo všetky nové asistenčné systémy, ktoré ukázala Škoda po facelifte Octavie.
Teda napríklad systém, ktorý rozpoznáva chodcov a v prípade možnej kolízie zastaví auto alebo sledovanie mŕtvych uhlov.
Tým, čím najviac nová Octavia zaujme, bude celkom nový dizajn, najmä predných svetiel. Ten sa na cestách ukáže už o pár mesiacov.