Opel Insignia kombi s prívlastkom Sports Tourer má šmrnc, ale po otvorení kufra skôr trochu sklame, nie je zrovna objemový majster. Opel teda hneď na začiatok radšej uisťuje, že nová generácia pridala sto litrov objemu k maximálnej prepravnej kapacite pri dvojmiestnom obsadení (novo až 1 640 litrov a dva metre dĺžky).
Samozrejme nesmie chýbať možnosť priplatiť za otváranie veka kopnutím do priestoru pod zadný nárazník. Keď máte plné ruky nákupu, hodí sa to a rovnakým pohybom kufor zatvoríte.
Novinka má dĺžku 4 986 mm, takže je o kúsok dlhšia než predchádzajúci model. O citeľných 92 mm sa pretiahol rázvor (po novom 2 829 mm), predné i zadné previsy sa skrátili o tri centimetre. Zväčšila sa aj kabína.
Insignia si chce zakladať tiež na zážitkoch za volantom a jazdných schopnostiach, je ľahšia v porovnaní s predchodkyňou o 200 kilogramov. V ponuke nebude chýbať pohon všetkých kolies s funkciou vektorovania krútiaceho momentu - to obstaráva sofistikovaný mechanizmus na zadnej náprave, kde diferenciál nahradili dve elektricky riadené lamelové spojky.
Najväčším lákadlom v príplatkovom cenníku budú Matrix LED svetlomety (každé z predných svetiel je zložené zo 16 LEDiek). Tie umožňujú ísť stále so zapnutými diaľkovými, bez oslňovania ostatných. Novo bude vo výbave napríklad head-up displej alebo pýcha Opelu v podobe špeciálnych "ortopedických" sedadiel.
Zaujímavosťou je aj aktívna kapota chrániaca chodcov, bude to prvý model tejto značky ktorý ju dostane. V prípade konfliktu sa kapota v milisekundách zdvihne, aby sa zväčšilo miesto pre deformáciu a zrazený chodec sa neporanil o tvrdé časti motora. Konkurencia tieto prvky pasívnej bezpečnosti postupne opúšťa a využíva aktívne riešenia, ktoré zabránia stretu (systémy automatického brzdenia, detekcia chodcov).
Premiéra je naplánovaná na autosalón do Ženevy na marec tohto roku. Objednávky budú díleri zbierať už od februára.