StoryEditor

Najmenšia Škoda dostala facelift. Takto sa zmenilo auto, ktoré sa vyrába na Slovensku

09.02.2017, 13:48
Citigo sa dočkalo faceliftu po piatich rokoch. Má novú kapotu, masku chladiča, nárazníky, hmlové svetlomety a zadné svetlá.

Najmenšia škodovka je jediným európskym modelom značky, ktorý sa nevyrába v Česku. Citigo sa dočkalo faceliftu po piatich rokoch. Má novú kapotu, masku chladiča, nárazníky, hmlové svetlomety a zadné svetlá. Úpravy sú však len mierne. Pod kapotou ostávajú atmosférické litrové trojvalce.

Škodovka vyrábaná v bratislavskej továrni koncernu VW, zostáva v ponuke v troj a päťdverovom prevedení. Faceliftovaná podoba bude mať premiéru na autosalóne v Ženeve začiatkom marca.

Vďaka novým nárazníkom narástlo Citigo o 34 mm do dĺžky na 3 597 mm, ostatné miery (vrátane 251 lirového kufra) zostali zachované. Predok dizajnéri ľahko premodelovali. Nová je kapota, maska chladiča, nárazník a pozmenené hmlové svetlá.

"Predné svetlomety sú vybavené LED svetlom pre denné svietenie a hmlové svetlá môžu byť voliteľne vybavené Corner funkciou, s pomocou ktorej si vozidlo na križovatkách osvieti priestor, do ktorého vodič mieri. Pri rýchlostiach do 40 km/h pri odbočovaní automaticky zapne pravé, alebo ľavé hmlové svetlo," opisuje Štěpán Řehák zo Škoda Auto.

Zadnú časť vo vyšších výbavách vylepšujú zatmavené skupinové svetlá. Pre najvyššiu výbavu Style bude možné zaobstarať strechu a kryty spätných zrkadiel v bielej alebo čiernej farbe.

Úprav sa dočkal aj interiér: "Združený prístrojový panel s tachometrom, otáčkomerom a ukazovateľom stavu paliva má nový dizajn a je k dispozícii v dvoch rôznych verziách," opisuje Řehák.

​Pod kapotou zostáva všetko po starom. Citigo teda nedostalo po vzore svojho dvojčaťa Volkswagenu UP! (tretím identickým modelom je Seat Mii) preplňovaný litrový benzínový trojvalec TSI s výkonom 90 koní a chystá sa aj 115-koňové GTI.

Zostáva pri prevedení motora bez turba. Agregát 1,0 MPI je k dispozícií v troch verziách. Základné prevedenie má výkon 44 kW (60 koní), výkonnejšia verzia má o 15 koní (11 kW) viac. Maximum krútiaceho momentu je v oboch prípadoch 95 Nm. Tretia verzia nesie označenie 1,0 G-TEC. Trojvalec upravený pre bivalentný pohon má výkon 50 kW (68 k) a 90 Nm a jazdí okrem benzínu aj na zemný plyn.

"Inovovaný model Citigo bude v Českej republike možno objednávať v priebehu apríla, prvé vozidlá dorazia k zákazníkom začiatkom júna 2017," uzatvára Štefan Řehák.

01 - Modified: 2024-10-19 22:21:55 - Feat.: - Title: Špičková legenda od Mercedesu: Schopnosti berú dych, no mnohí ich nikdy nevyužijú 02 - Modified: 2024-10-18 12:00:00 - Feat.: - Title: Citroën vylepšil svoju obľúbenú dvojicu. Diesel i manuál skončil, pribudol však hybrid 03 - Modified: 2024-10-05 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené SUV prešlo radikálnymi zmenami. Vo vnútri nespoznáte, v čom vlastne sedíte 04 - Modified: 2024-09-12 11:06:01 - Feat.: - Title: Elektrický sen prehodnotili. Volvo odhalilo vylepšené vlajkové SUV, neprišlo o „spaľováky“ 05 - Modified: 2024-08-23 09:03:57 - Feat.: - Title: Suzuki Vitara je príjemne staromódne SUV. Aj po vylepšeniach si drží férovú cenu
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
01. november 2024 19:19