VolkswagenREUTERS
StoryEditor

Volkswagen skončil s dieslovým motorom. Zameria sa na hybrid

10.02.2017, 14:29
1.5 litrový TDi agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo.

Volkswagen ukončil vývoj naftového 1.5 litrového TDi motora skôr, ako ho vôbec predstavil. Dôvodom by mala byť obava z emisných noriem v súčasnosti, ale aj budúcnosti, keďže sú čoraz prísnejšie. Vzhľadom na to by sa jeho vývoj a úprava pre splnenie noriem predražila, čo by sa automobilke neoplatilo.

Agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi motor a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo. To teda prejde menším upsizingom a dostane spomínaný 1.6 TDi motor, rovnako ako nový Seat Ibiza.

Majú sa ale zamerať viac na mild hybridy, ktoré sa na križovatkách vypínajú a behom jazdy dokážu rekuperovať energiu. Ľahšie splnia limity, tvoria menej oxidu dusíka oproti turbodieslom a pritom by mali byť lacnejšie.

Volkswagen bude v budúcnosti ponúkať naftové agregáty hlavne do väčších modelov a hlavne pre tie je určená nová generácia dvojlitrového motora s nižšími emisiami oxidu uhličitého a označením 2.0TDI Evo.

01 - Modified: 2025-12-02 10:33:38 - Feat.: - Title: Európa sa definitívne lúči s naftou: Prvýkrát v histórii padla na samotný chvost pohonov 02 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy 03 - Modified: 2025-11-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Príbeh luxusného Porsche na Slovensku: značka najskôr Bratislavu zatajovala, dnes sa výrobou na Slovensku pýši 04 - Modified: 2025-11-25 13:06:57 - Feat.: - Title: Americký drsniak ušitý pre Európanov v Európe. Stále však túži po jazde v teréne 05 - Modified: 2025-11-25 12:52:03 - Feat.: - Title: Historický zlom vo Volkswagene. Prvýkrát vyvinie autá úplne mimo Nemecka
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. december 2025 09:27