VolkswagenREUTERS
StoryEditor

Volkswagen skončil s dieslovým motorom. Zameria sa na hybrid

10.02.2017, 14:29
1.5 litrový TDi agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo.

Volkswagen ukončil vývoj naftového 1.5 litrového TDi motora skôr, ako ho vôbec predstavil. Dôvodom by mala byť obava z emisných noriem v súčasnosti, ale aj budúcnosti, keďže sú čoraz prísnejšie. Vzhľadom na to by sa jeho vývoj a úprava pre splnenie noriem predražila, čo by sa automobilke neoplatilo.

Agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi motor a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo. To teda prejde menším upsizingom a dostane spomínaný 1.6 TDi motor, rovnako ako nový Seat Ibiza.

Majú sa ale zamerať viac na mild hybridy, ktoré sa na križovatkách vypínajú a behom jazdy dokážu rekuperovať energiu. Ľahšie splnia limity, tvoria menej oxidu dusíka oproti turbodieslom a pritom by mali byť lacnejšie.

Volkswagen bude v budúcnosti ponúkať naftové agregáty hlavne do väčších modelov a hlavne pre tie je určená nová generácia dvojlitrového motora s nižšími emisiami oxidu uhličitého a označením 2.0TDI Evo.

01 - Modified: 2025-12-27 14:30:00 - Feat.: - Title: Paralýza trhu s novými autami pominula. Nové otrasy však u nás chcú spôsobiť Číňania aj multimiliardár Musk 02 - Modified: 2025-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Je lúka u našich susedov zelenšia? Pokles investícií uznal aj Fico, Slovensko podľa neho potrebuje rásť 03 - Modified: 2025-12-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Úpadok v Nemecku: Najbohatšie mestá Európy majú veľké problémy a musia škrtať rozpočty 04 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny 05 - Modified: 2025-12-17 13:02:52 - Feat.: - Title: Volkswagen spustil vlastnú výrobu batérií pre elektromobily, prvý závod otvoril v Nemecku
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. december 2025 22:14