VolkswagenREUTERS
StoryEditor

Volkswagen skončil s dieslovým motorom. Zameria sa na hybrid

10.02.2017, 14:29
1.5 litrový TDi agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo.

Volkswagen ukončil vývoj naftového 1.5 litrového TDi motora skôr, ako ho vôbec predstavil. Dôvodom by mala byť obava z emisných noriem v súčasnosti, ale aj budúcnosti, keďže sú čoraz prísnejšie. Vzhľadom na to by sa jeho vývoj a úprava pre splnenie noriem predražila, čo by sa automobilke neoplatilo.

Agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi motor a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo. To teda prejde menším upsizingom a dostane spomínaný 1.6 TDi motor, rovnako ako nový Seat Ibiza.

Majú sa ale zamerať viac na mild hybridy, ktoré sa na križovatkách vypínajú a behom jazdy dokážu rekuperovať energiu. Ľahšie splnia limity, tvoria menej oxidu dusíka oproti turbodieslom a pritom by mali byť lacnejšie.

Volkswagen bude v budúcnosti ponúkať naftové agregáty hlavne do väčších modelov a hlavne pre tie je určená nová generácia dvojlitrového motora s nižšími emisiami oxidu uhličitého a označením 2.0TDI Evo.

01 - Modified: 2025-01-07 19:53:20 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu sa zriekne veľkej časti svojich miezd, chce znížiť náklady 02 - Modified: 2025-01-03 12:57:34 - Feat.: - Title: Toto sú modely áut, ktoré to majú zrátané: Roka 2025 sa nedožili alebo čoskoro skončia 03 - Modified: 2024-12-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Chcete ušetriť? Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva, ukazuje rebríček 04 - Modified: 2024-12-25 18:30:00 - Feat.: - Title: Ideme proti prúdu, štátna kasa sa môže opäť oprieť o automotive. To sa môže rýchlo zmeniť, varuje odborník 05 - Modified: 2024-12-25 12:29:00 - Feat.: - Title: Znižovanie výdavkov vo Volkswagene sa dotkne aj manažmentu
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
08. január 2025 08:47