Volkswagen ukončil vývoj naftového 1.5 litrového TDi motora skôr, ako ho vôbec predstavil. Dôvodom by mala byť obava z emisných noriem v súčasnosti, ale aj budúcnosti, keďže sú čoraz prísnejšie. Vzhľadom na to by sa jeho vývoj a úprava pre splnenie noriem predražila, čo by sa automobilke neoplatilo.
Agregát mal nahradiť súčasný 1.6 litrový TDi motor a použiť ho mali hlavne v šiestej generácií VW Polo. To teda prejde menším upsizingom a dostane spomínaný 1.6 TDi motor, rovnako ako nový Seat Ibiza.
Majú sa ale zamerať viac na mild hybridy, ktoré sa na križovatkách vypínajú a behom jazdy dokážu rekuperovať energiu. Ľahšie splnia limity, tvoria menej oxidu dusíka oproti turbodieslom a pritom by mali byť lacnejšie.
Volkswagen bude v budúcnosti ponúkať naftové agregáty hlavne do väčších modelov a hlavne pre tie je určená nová generácia dvojlitrového motora s nižšími emisiami oxidu uhličitého a označením 2.0TDI Evo.