Dodge priblížil nové Durango SRT, ktoré má byť najrýchlejšie SUV v histórii tejto automobilky. Dostalo benzínový Hemi 6,4 litrový osemvalec. Ten ponúkne 475 koní, 354 kW a točivý moment 637Nm.
Aj napriek dva a pol tonovej hmotnosti zvládne zrýchliť z nuly na sto kilometrov za hodinu za 4,4 sekundy. Disponuje aj funkciou launch control.
Osadené má adaptabilné Bilstein tlmiče, športové pružiny, brzdy Brembo a osemstupňovú automatickú prevodovku. V ponuke je viac jazdných režimov, napríklad športový, na ťahanie prívesu až do 3900 kilogramov, ekonomický, do mesta, na sneh, ale aj Track mod, ktorý rozdelí výkon 30:70 percent v prospech zadného pohonu.
Auto dostalo agresívnejší bodykit, otvory pre prívod vzduchu a zakončené je poriadnymi športovými výfukmi. K dispozícii je 11 druhov farieb karosérie a veľa príplatkových doplnkov.
Interiér obsahuje hromadu výbavy, napríklad športový volant, vyhrievané a ventilované sedadlá vpredu aj vzadu, či moderný infotainment s množstvom funkcií a zobrazení.
Durango SRT je adept na strojcu poriadnej zábavy, ku nám sa však dostane len dovozom.
Pozrite si SUV, ktoré majú najväčšie zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu:
(čas v sekundách – názov automobilu – motor, výkon motora v kilowattoch)
4,1 sec. - Bentley Bentayga – 6.0l V12, 447kW
4,1 sec. - Porsche Cayenne Turbo S – 4.8l V8, 419 kW
4.2 sec. - BMW X5 M a BMW X6 M – 4.4l V8, 428 kW
4.2 sec. - Mercedes – AMG GLE 63 S – 5.5l V8, 430kW
4.4 sec. - Dodge Durango SRT – 6.4l V8, 354 kW
4.4 sec. - Porsche Cayenne Turbo – 4.8l V8, 387kW
4.4 sec. - Porsche Q3 RS performance – 2.5l TFSI 5V, 270kW
4.6 sec. - Porsche Macan Turbo – 3.0l V6, 250 kW
4.6 sec. - Mercedes-AMG GLS 63 – 5.5l V8, 430kW
4.7 sec. - Range Rover Sport SVR – 5.0l V8, 410kW