Podľa CAAM v ázijskej krajine, ktorá je najväčším trhom s autami na svete, sa v januári predalo 2,1 milióna osobných áut, o 1,1 % menej ako v rovnakom období vlani. Na ilustráciu, v decembri stúpol dopyt po autách v Číne medziročne o 9,1 %.
Celkový odbyt vozidiel na čínskom trhu, vrátane nákladných áut a autobusov, sa v prvom mesiaci roka zvýšil len o 0,2 % na 2,5 milióna kusov.
Za celý minulý rok vzrástol odbyt áut v Číne o 15 % po tom, ako vláda v Pekingu znížila na polovicu 10-% daň z predaja vozidiel s malými motormi. Od januára tohto roka však táto daň naopak zvýšila z 5 % na 7,5 %.
Ale dopyt po SUV modeloch aj v januári 2017 vzrástol, a to o 10,5 % na 881.000 vozidiel, z toho odbyt lacnejších SUV vyrábaných v Číne vyskočil o 15,2 % na 543.000 áut. Na druhej strane, predaj sedanov na čínskom trhu v januári klesol o 3 % na 1,1 milióna kusov.
Na januárové výsledky mali vplyv aj oslavy nového Lunárneho roka, ktoré tentoraz pripadli na koniec minulého mesiaca. Autosalóny sú totiž počas sviatkov zatvorené.
Americký koncern General Motors zaznamenal v januári pokles predaja v Číne o 24 % na 321.264 áut a pripísal to práve oslavám. Aj ďalšia americká firma Ford hlási za január pád odbytu v Číne o 32 % na 88.432 vozidiel.
Nemecký výrobca luxusných áut BMW oznámil, že odbyt jeho modelov ako aj značky Mini, ktorú vlastní, na čínskom trhu v januári stúpol o 18,2 % na 51.345 kusov. Prvýkrát tak prekročil hranicu 50.000 áut.
Nissan Motor, najpopulárnejšia japonská značka v Číne, vykázala za január pokles predaja o 6,2 % na 119.411 áut. Naproti tomu Toyota Motor uviedla, že jej januárový predaj v Číne sa zvýšil o 8,1 % na 101.800 kusov.