Škoda
StoryEditor

Škoda bude v Česku zrejme vyvíjať novinku. Extrémne lacné auto

21.02.2017, 12:35
Autor:
Jan SůraJan Sůra
Pre koncern Volkswagen má Škoda Auto vyvíjať platformu A0 Entry pre úplne nové auto, ktoré má jazdiť hlavne v Indii.

Má ísť o lacnejšiu verziu koncernových vozidiel, ktorá má Volkswagenu a jeho značkám pomôcť uspieť na tamojšom trhu. Vyrábať by sa mala v spolupráci s indickou jednotkou Tata."V súčasnosti plánujeme prevziať vývoj platformy A0 Entry. Je to projekt, ktorý môže znamenať niekoľko stoviek nových pracovných miest," povedal o budúcnosti automobilového priemyslu šéf Škody Auto Bernhard Maier.

Pre automobilku ide o kľúčovú zákazku - v čase, keď sa kvôli nastupujúcej digitalizácii a pokračujúcej automatizácii rieši čím ďalej viac prechod z ekonomiky orientovanej výrobne na technologickú. V Mladej Boleslavi vyvíja autá cez dvetisíc ľudí. Hovorí sa, že kým bude potrebných v budúcnosti menej ľudí do výroby, budú potrebné hlavne "mozgy" na zdokonaľovanie a rozvoj nových áut.

Definitívne rozhodnutie o novej vývojovej zákazke ešte nepadlo. "V súčasnej dobe preverujeme možnosti realizácie tohto nového projektu, žiadne konkrétne rozhodnutie však zatiaľ nepadlo. K technickým detailom ohľadom spomínanej platformy sa preto zatiaľ nemôžeme vyjadrovať," povedal hovorca automobilky Jozef Baláž.

V Mladej Boleslavi by sa mali podľa informácií MF DNES vyvíjať pre nový "indický" automobil moduly podvozku, agregátov (to zahŕňa aj motory) a karosérie napríklad vrátane jej bezpečnostných a zadržiavacích systémov.

V Indii sa VW zatiaľ veľmi nedarí

Na jednom z najväčších trhov na svete je koncern síce dlho prítomný, ale preraziť sa mu príliš nepodarilo. Tamojší trh totiž žiada hlavne čo najlacnejšie autá a tie Volkswagen nevie ponúknuť. Na rozdiel od Európy majú v Indii výrazne nižšie požiadavky na bezpečnosť či emisie vozidiel.

Indické médiá už na jeseň informovali o plánoch Volkswagenu spojiť sa s indickým automobilovým obrom Tata Group na vývoji a výrobe nového modelu určeného špeciálne pre Indiu. Automobilky oficiálne zatiaľ rokovania nepotvrdili, o konzultáciách však už vlani na jeseň informovalo niekoľko indických spravodajských serverov.

Malo by ísť o menšie auto, pri ktorom chce koncern využiť skúsenosti s už vyvinutými modelmi, ktoré však napríklad nespĺňajú normy Európskej únie. Po afére Dieselgate však VW nechce prísť ani v Indii na trh s autom, ktoré by výrazne zaostávalo napríklad v emisiách oproti európskym normám.

V Indii sa ročne vyrobí okolo 25 miliónov vozidiel, najväčší podiel na trhu majú tamojšej automobilky. Zahraničným hráčom sa príliš nedarí, aj keď sú na trhu dlho prítomní, vrátane Škody Auto. Počty vyrobených áut sa však počítajú na tisíce ročne.

Z medzinárodných firiem je v Indii úspešné predovšetkým Suzuki, ktoré vyrába autá v spoločnom podniku s miestnou firmou Maruti. Ich spoločný model Maruti Suzuki Swift sa drží na čele rebríčka najpopulárnejších indických automobilov. Medzi luxusnými značkami boduje za VW model Audi A4.

01 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 02 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník 03 - Modified: 2024-12-19 19:55:42 - Feat.: - Title: Mzdové rokovania v nemeckom Volkswagene opäť pokračujú do neskorého večera, hrozí krach 04 - Modified: 2024-12-18 14:08:03 - Feat.: - Title: Rokovania šéfov Volkswagenu a odborárov pokračujú, dohoda nie je na obzore 05 - Modified: 2024-12-16 08:02:23 - Feat.: - Title: Zomrel Zakir Hussain, jeden z najuznávanejších indických hudobníkov
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 04:30