StoryEditor

Dizajn zaberie na každého, no chýba technika. Toto auto mohlo byť postrachom pre Superb

21.02.2017, 15:06

Je mi úprimne ľúto, že v 90. rokoch európski výrobcovia svorne ustúpili prémiovým značkám a jeden po druhom veľké pohodlné autá prestali produkovať. Aby som spomenul len existujúce značky, Alfa Romeo mala typ 166, Ford Scorpio, Opel mal Omegu, Peugeot typ 605 a Renault Safrane. Citroen sa síce už desaťročie trápi s typom C6, no nie je to ako za čias typu XM... Doba sa riadne zmenila.

Ak si chce na starom kontinente človek kúpiť veľké a pohodlné neprémiové auto, veľa toho na výber nemá. Kedysi v tomto segmente veľmi úspešné japonské značky tiež buď prestali vyrábať autá ako Honda Legend, Mazda Xedos9, Nissan Maximu, Toyota Camry..., alebo ich nástupcov v Európe prosto neponúkajú.

Talisman preto nemohol prísť vo vhodnejšej dobe. Konkuruje totiž samým starčekom. Citroen C5, Peugeot 508 aj Opel Insignia už patria do dôchodku. Okrem VW Passat B8, Fordu Mondeo a skvelej Mazdy 6 si nevyberiete konkurenta ani z ázijskej produkcie, lebo súčasný Hyundai i40 nie je pre tieto autá skutočným konkurentom. Zdalo by sa, že Talisman bude mať na európskom trhu na ružiach ustlané. No ruže majú tŕne. A na každom z nich je meno Superb.

Talisman v ponuke Renaultu veľmi vítam. Nie je to síce rovný nasledovník typov 25 a Safrane a čo do pohodlia a komfortu sa nemôže s typom VelSatis ani len spomínať v jednej vete, no chvalabohu nahrádza snáď v každom smere úbohý Renault Latitude. Ten je, chválabohu, preč. Bol to tragický pokus o luxusnejšie auto v segmente D.

S týmto prístupom, dizajnom ani výbavou to prosto nemohlo fungovať. Latitude sa objavil aj medzi top10 najhoršie predávanými autami v EÚ za ostatné roky. On to vlastne ani nebol pravý Renault, ale produkt tretej, málo spomínanej značky v partii Renault-Nissan, ktorej mobilné telefóny všetci obdivujú. Renault Latitude bol vlastne Samsung SM5.

TopSpeed.sk

Talisman v ponuke Renaultu veľmi vítam. Nie je to síce rovný nasledovník typov 25 a Safrane a čo do pohodlia a komfortu sa nemôže s typom VelSatis ani len spomínať v jednej vete, no chvalabohu nahrádza snáď v každom smere úbohý Renault Latitude. Ten je, chválabohu, preč. Bol to tragický pokus o luxusnejšie auto v segmente D.

S týmto prístupom, dizajnom ani výbavou to prosto nemohlo fungovať. Latitude sa objavil aj medzi top10 najhoršie predávanými autami v EÚ za ostatné roky. On to vlastne ani nebol pravý Renault, ale produkt tretej, málo spomínanej značky v partii Renault-Nissan, ktorej mobilné telefóny všetci obdivujú. Renault Latitude bol vlastne Samsung SM5.

TopSpeed.sk

Pre dorovnanie ponuky konkurentov má Talisman ďalšiu slabinu. Nemá totiž v ponuke väčší motor než 1,6 litra. Tiež nerozumiem, keďže vývoj niečoho väčšieho pre tento typ by snáď ani nebol nutný, stačilo by o niečo s objemom nad 2 litre poprosiť chalanov v Nissane.

Motorčeky veľkosti ako má každý riadny čoper na vážnosti a majestátnosti žiadnemu autu nepridajú. Už som zachytil správy, že v Renaulte si uvedomili, že downsizingový ošiaľ prepískli. Budúci rok by vraj mali mať hotový aj prepĺňaný dvojliter. Okrem Talismanu ho potrebuje hneď niekoľko modelov, ako Mégane RS 4. generácie a nový Espace.

TopSpeed.sk

No Talisman má aj množstvo lákadiel. Nemusíte sa báť, že vám ho ukradnú. Zvonku aj vnútri je ozaj pekný a dizajnérsky vydarený. Je to doslova fešák. Je fakt, že menej vybavené verzie nemajú vnútri práve najkrajšie materiály a povrchy. No je priestranný, má najväčší objem kufra v segmente (aj s rezervným kolesom 605 l), viacero moderných technológií a v segmente unikátne riadenie kolies zadnej nápravy.

Francúzi si už dlhšie uvedomujú, že Talisman okrem väčších motorov potrebuje aj pohon oboch náprav. Tieto dve veci mu zásadne pomôžu bojovať s neúprosnou konkurenciou. Pridlho však trvá urobiť rozhodnutie tieto veci do ponuky doplniť.

TopSpeed.sk

Chlapci vo Forde sa hecli oveľa lepšie a Mondeo po zhruba roku od uvedenia na trh doplnili o všetko to, čo si zákazníci v Európe žiadajú. Viem si predstaviť, že pri debate o hľadaní praktickosti mi predajca Renaultu odporučí priestranný Talisman Combi, no osobne mám viacerých známych, ktorí kupujú firemné autá v rámci prideleného rozpočtu a tí menej než 40. roční sa v kombíku ešte voziť nechcú.

Delenie zadných sedadiel len na 60/40 a nie 40/20/40 ich dokáže od kúpy odradiť. Napriek tomu, že svorne priznajú, ako pekný a vydarený ten Talisman je...

Renautl Talisman dCi 160 Initiale
rok výroby 2016

PLUSY:

+ vzhľad/dizajn,
+ pohodlné sedadlá,
+ initiale je solídne luxusný aj vnútri,
+ plnohodnotne 5-miestny,
+ ohromne priestranný vpredu aj vzadu,
+ rôzne štýly prístrojovky,
+ unikátny 4 control robí z jazdy zážitok,
+ jazdné vlastnosti, držanie v zákrutách,
+ multisense má 5 režimov,
+ Rlink 2 má mnoho funkcií konfigurovať auto,
+ bez obáv o krádež,
+ viac miesta pre nohy vzadu než má Superb,
+ najväčší objem kufra v triede
  (s rezervou 605 l).
 

 

     

MÍNUSY:

- chýba pohon 4x4,
- chýba väčšia paleta motorov, 
- zadné sedadlá delené len 60/40,
- lakťová opierka vŕzga o sedadlá 
 (kožený interiér),
- príplatkové audio Bose je akusticky biedne,
- chýba dynamický asistent udržiavania pruhov,
- len 47 litrová nádrž (dojazd cca 750 km)
- nedostatočne komfortné pruženie,
- lacno riešený headup displej s tabličkou,
- šialené zvuky upozornení,
 (pásy, opustenie pruhu, otvorené dvere...).

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

01 - Modified: 2024-02-14 19:05:00 - Feat.: - Title: Renault sa v minulom roku vrátil k zisku a jeho tržby vzrástli 02 - Modified: 2024-01-17 09:18:44 - Feat.: - Title: Predaje Renaultu sa vlani po štyroch rokoch poklesu vrátili k rastu 03 - Modified: 2023-12-07 09:25:54 - Feat.: - Title: Renault oznámil plány na zníženie výrobných nákladov 04 - Modified: 2023-11-08 09:20:05 - Feat.: - Title: Regulačné orgány schválili reorganizáciu partnerstva medzi Nissanom a Renaultom 05 - Modified: 2023-10-19 07:33:39 - Feat.: - Title: Francúzskemu Renaultu narástli tržby, zameral sa na luxusnejšie modely
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
18. apríl 2024 19:41