Včerajším dňom (22. februára) automobilka Škoda oficiálne spustila predaj modelu Kodiaq, ten sa avšak už niekoľko týždňov dal objednávať dopredu. Je to pre nich dôležitý moment, pretože vstupujú do kategórie modelov SUV, kde doteraz ešte nepôsobili. Nedávno ale nastal menší problém, keď značku opustil ich šéfdizajnér.
Ten sa pred pár týždňami rozhodol odísť od Škody Auto a prestúpiť k BMW. Vybral si na to ten najnevhodnejší čas, pretože okrem Kodiaqa sa začína rozbiehať aj predaj faceliftovej Octavie, ktorej kontroverzný dizajn navrhol Jozef Kabaň. Ďalšou vecou je, že z pohľadu dizajnu prezentoval na autosalónoch nové modely práve tento slovenský dizajnér. Okrem toho, sa má na autosalóne v Šanghaji podľa neoficiálnych správ predstaviť aj koncept vytvorený špeciálne pre Čínu, na ktorom Kabaň so svojím tímom usilovne pracoval.
Že automobilka s jeho odchodom vôbec nepočítala dokazuje aj fakt, že na ňom postavila štartovaciu komunikačnú kampaň. Odišiel naozaj nečakane, jeden deň oznámil svojim spolupracovníkom svoj odchod a na druhý deň už neprišiel.
Je známe, že v zmluvách sa zvykne objavovať položka, ktorá zakazuje zamestnancovi pracovať určitý čas v rovnakom obore. Na takú zmluvu by ale Kabaň podľa spolupracovníkov, vzhľadom k svojmu pracovnému nasadeniu, nepristúpil.
Zaujímavé ale je, že automobilka pár dní po oznámení jeho odchodu, stiahla z databázy pre novinárov všetky jeho fotky. Škoda na ňom čiastočne stavala, bol jej tvárou a zrazu pre ňu neexistuje?
„Je to trochu zvláštne. Jozef Kabaň pre Škodu pracoval, a tá by mala byť naopak hrdá na podobu svojej aktuálnej modelovej rady, ktorú tento človek vytvoril,“ komentuje Martin Charvát, kreatívny riaditeľ štúdia Remembership, pre iDNES. Na očiach ľudí ale ešte stále bude, pretože v televíziách beží posledné dni reklama na spustenie predaja Kodiaqa, ktorá je kompletne postavená na šéfdizajnérovi Kabaňovi.