Už z označenia je možné vyčítať výkon tohto superšportu. Má totiž 720 koní a z nula na sto kilometrov za hodinu akceleruje za 2,9 sekundy. Za približne 20 sekúnd už má 300 kilometrov za hodinu. McLaren sa postaral, aby bola novinka čo najľahšia, ale opäť technologicky ďalej. Nový je celý karbónový monokok, ale aj palubná doska so špeciálnym výklopným displejom pred vodičom.HN/Drahomír Piok
StoryEditor

V Ženeve ohromil výkonom a dizajnom. Toto je 720 koní od McLarenu

09.03.2017, 23:00
Novinkou oficiálne odhalenou na ženevskom autosalóne, je okrem iného aj model 720S od britského McLarenu.

Začlení sa do rady Super Sport a oproti predchádzajúcemu modelu 650S má byť rýchlejší a ľahší. Jeho pohotovostná hmotnosť je 1419 kilogramov, čo výrobcovia dosiahli hlavne stavbou z uhlíkových vlákien a hliníku.

 Aerodynamické prvky na bokoch, zaručia až o 15 percent efektívnejšie chladenie pohonnej jednotky a zároveň tiež väčší prítlak.

Použitý bol nový karbónový monokok s názvom Monocage II, ktorý je extrémne tuhý a pevný. Nastupovanie a vystupovanie bude komfortnejšie a ponúkne tiež lepší výhľad z auta.

Exteriér disponuje lepšou aerodynamikou a aktívnym zadným krídlom s troma polohami. Pomože pri brzdení, zrýchlení a odbočovaní. Vzhľad dopĺňajú 19 palcové hliníkové disky a otváranie dverí, známe z modelu McLaren F1.

V interiéri sú použité materiály ako karbón, koža a hliník. Zaujímavý je prístrojový štít, ktorý ukazuje klasické údaje z jazdy. V športovom režime ho však nahradí menší, zobrazujúci len najzákladnejšie informácie.

Jeden technický údaj uviedli už v názve 720S. Znázorňuje počet koní, ktorými novinka disponuje. Osemvalcový štvorliter s dvoma twin-scroll turbami a výkonom 537 kW, je uložený pred zadnou nápravou. Krútiaci moment 770 Nm prenáša na zadnú nápravu sedemstupňová prevodovka SSG.

​Zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu je udávané za 2,9 sekundy a 200 kilometrovú rýchlosť dosiahne už za 4,9 sekundy. Maximálka je 341 kilometrov za hodinu a podvozok disponuje napríklad systémom Proactive Chassis Control, elektro-hydraulickým posilňovačom riadenia a nezávislými adaptívnymi tlmičmi.

Prednastavené sú režimy jazdy Comfort, Sport, Track. Na výber je okrem štandardu aj Performance, či Luxury výbava a prvé kúsky budú dostupné už v máji. Cena základnej verzie je približne 240 tisíc eur.

01 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 02 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 04 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 05 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 11:41