StoryEditor

Suzuki ukázalo novú generáciu populárneho Swiftu. Má väčší kufor a bohatú výbavu s cenou pod 10-tisíc

13.03.2017, 17:50
Suzuki, japonský výrobca nielen automobilov, predstavil v Ženeve aj vynovený populárny model Swift.

Aj keď už ubehol nejaký čas od prvého pohľadu na toto malé autíčko, oficiálne predstavenie pre Európu prebehlo na ženevskom autosalóne.

Vpredu zaujme veľká maska a vyššie situované reflektory s LED diódovým riešením denného svietenia. Rovnakou technológiou môžu disponovať aj zadné svetlá. Zaujímavé je aj otváranie zadných dverí, ktoré sa premiestnilo do stĺpika, čím vytvára efekt trojdverovej verzie.

Okrem nového dizajnu exteriéru či interiéru sa zmeny týkajú tiež platformy. Tá je nová s názvom HEARTEC a používa sa tiež pri modeli Baleno. Celkovo je tento päťdverový hatchback jedno z najľahších áut v segmente B, záleží ale od verzie, kde sa jeho hodnota hmotnosti zastaví. V základe má však 840 a maximálne 980 kilogramov.

Suzuki

​Oproti predchodcovi je o 15 milimetrov nižšie (1 510 mm) a o 10 milimetrov kratšie (3 840 mm) . Rázvor ale narástol o 20 milimetrov (2 450 mm) a jeho šírka sa navýšila o 40 milimetrov (1 510 mm).

Napriek tomu, že je menšie, v interiéri je viac miesta a rovnako pribudlo aj 54 litrov batožinového priestoru. Momentálne sa teda môže pýšiť objemom 265 litrov. Ďalšou výhodou zmeny rozmerov sú lepšie jazdné vlastnosti.

V strede palubnej dosky nájdeme 7-palcový displej a vďaka rozhraniu SLDA zaistí kompatibilitu so smartfónmi cez Android Auto či Apple CarPLay.

Menší, 4,2-palcový farebný TFT displej je osadený na prístrojovom paneli a plní funkciu palubného počítača. Výbavu dopĺňa aj multifunkčný volant, ergonomicky tvarované sedadlá s lepším bočným vedením a za príplatok máte k dispozícii tiež automatickú klimatizáciu a neštandardné asistenčné systémy.

Je to napríklad monitorovanie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel či (ako prvý model od Suzuki) pokročilý systém na rozpoznávanie nebezpečenstva pred automobilom.

Pomaly sa dostávame do srdca tohto obľúbeného malého auta. Swift dostane pod kapotu výhradne benzínové agregáty, ako 1,2 litrový štvorvalec DualJet s výkonom 66 kW (90 koní), poprípade litrový trojvalec Boosterjet s výkonom 82 kW (112 koní).

​Základom je pri oboch motoroch 5-stupňová manuálna prevodovka, ale pri DualJet-e je k dispozícii aj kontinuálna prevodovka CVT či pohon oboch náprav 4WD AllGrip. V prípade turbo verzie aj 6-stupňový automat.

Náhradou za chýbajúci naftový motor však bude mikrohybridná sústava SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), s reverzibilným alternátorom poháňaným remeňom a ponúkajúcim výkon 2,3 kW. Rekuperácia je zaistená pri brzdením a energia putuje do malej batérie, odkiaľ je využitá pri najvyššej záťaži (akcelerácii).

Slovenskú premiéru bude mať Swift na aprílovom autosalóne v Bratislave a so začínajúcou cenovkou pravdepodobne pod 10-tisíc eur by sa mal dostať do predaja v máji tohto roka.

01 - Modified: 2024-11-05 14:00:00 - Feat.: - Title: Šetrite na palive, nie na mobilite. Spôsobov, ako rozumne nastaviť palivovú politiku, je viac 02 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto 03 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
06. november 2024 00:34