StoryEditor

Ford postavil úžasné auto. Pozrite si rally špeciál v civilnom prevedení

10.04.2017, 13:43
Viezli sme sa v najlepšom Forde, ktorý sa na Slovensku predáva. Je to športový Focus RS s výkonom 350 koní.

Jasná modrá farba, prenikavý a nefalšovaný zvuk a prvýkrát pohon na všetky štyri kolesá. Navyše, ako bonus manuálna prevodovka, ktorá ovláda 350 koní nového štvorvalca. Ford má v ponuke jeden z najextrémnejších hatchbackov, ktorý sa môže legálne dostať na cestu.

V rámci akcie, ktorú táto automobilka na Slovensku zorganizovala, sme sa previezli vo viacerých nových štvorkolkách. Hviezdou bol už od začiatku, samozrejme, model RS. Okrem toho však nechýbala ani úplná novinka Edge, ktorá je aktuálne vrcholom v ponuke Forda.

V zásade sme mali približne 500 kilometrov na to, aby sme si sadli za volant šiestich áut a dostali z nich čo najviac. Okrem toho sa tu ešte nachádzal S-Max, Kuga, Mondeo a Ranger. Všetko štvorkolky, ktoré sú si až na Rangera v jednom podobné. Primárne sa poháňa stále len predná náprava. 

A keďže počasie už nedoprialo sneh a ani plánovaná trať cestu lesom či podmáčanou pôdou niekde na lúke, primárne sme sa zamerali na dve najzaujímavejšie vozidlá. Všetko ostatné sme už ako predokolky v redakcii šoférovali a potenciál štvorkoliek neviem z toho, čo sme zažili, úplne posúdiť. 

Najlepší na ceste 

Čiže späť k modrému Focusu RS, ktorý nezapadal do flotily Fordov vzhľadom, výkonom ani potenciálom. K úsudku, čo Ford dostáva na cestu, stačil pomerne krátky úsek na okresných cestách po strednom Slovensku. 

Ide o auto, ktoré sa vôbec nemusíte hanbiť zobrať na okruh alebo ak si ho veľmi obľúbite, pokojne aj na každý deň do práce. RS má neuveriteľne tvrdý (športový) podvozok, ostré riadenie a detaily, ktoré sa už dnes nenachádzajú takmer v žiadnom aute. A to napríklad taký klasický ukazovateľ pre tlak v turbe či tlak oleja. 

Rovnako ak zazrie vodič klasický ukazovateľ teploty oleja, je jasné, že sedí v správnom aute. Pre športovú jazdu je to ešte dôležitejší ukazovateľ ako teplota chladiacej kvapaliny (vody). Studený olej nemá správne vlastnosti, aby dokázal dostatočne premazať všetky namáhané časti. 

Ale späť k Focusu RS. Prekvapením bolo, že toto auto nielen brutálne športovo vyzerá, ale také aj je. Sedadlá Recaro majú až nepríjemne tvrdé nastavenie a bočné vedenie je také výrazné, že za volantom sedíte ako prilepený. Celé auto môže pracovať vo viacerých režimoch. Najzaujímavejší je, samozrejme, Race, ktorý odomkne celý potenciál auta. A ako bonus tu nájdete šesťstupňový manuál. 

HN/ Drahomír Piok

Krátke presné dráhy a každé „kopnutie do spojky“ má pri preradení perfektnú zvukovú kulisu, čo sa pri štvorvalcoch nedá často povedať. Jediný štvorvalec, ktorý znie lepšie ako tento 350-koňový zázrak od Forda, má len Mercedes vo svojom A45 AMG.  

Za volantom máte chvíľami pocit, že riadite WRC špeciál, ktorý sa dokáže brutálne zakusnúť do asfaltu, a to aj v zákrutách. Vďaka tomu, že Focus je po novom 4x4, dokáže regulovať výkon na zadných a predných kolesách. Podľa potreby. V zásade je to síce stále predokolka, no na zadné kolesá môže putovať až 70 percent výkonu. Čiže nie je problém občas pocítiť, ako vás tlačí zadok. 

Nebol čas sledovať spotrebu a ani ďalšie detaily, no Focus RS je brilantné auto. Pri zhodnotení toho, čo dokáže na cestách, je to najlepší Ford, aký si u nás môžete zakúpiť. Mustang môže byť legendou alebo pokojne mať aj výkonnejší osemvalec, no na RS jazdecky nemá. 

Americký luxus

Ďalším a veľmi zaujímavým prírastkom v radách Forda je model Edge. Je to vrcholový kúsok, ktorý cenou, ale aj veľkosťou chce atakovať prémiovú triedu. V základnej výbave má cenu 46-tisíc, čiže je to najdrahšie auto v súčasnej ponuke tejto triedy. Ford ide teda s jasnou predstavou voči silnej konkurencii. A s cenou, ktorá atakuje 50-tisíc eur, to nebude mať jednoduché. 

Edge je americké auto, ktoré sa tam vyrába už približne 10 rokov. A do Európy mieri jeho druhá generácia, ktorá tu bude zastávať rolu vlajkovej lode. Dostupná je len s dieselovým dvojlitrovým motorom, a to s výkonom 180 alebo 210 koní. 

HN/ Drahomír Piok

Nový Edge nesie jasne americký dizajn, ale našťastie aj európsky komfort. Kabína je výborne odhlučnená a priestranná. Edge má 4,8 metra dĺžku a takmer 170 cm výšku. Konkurovať bude napríklad Touaregu a papierovo napríklad aj BMW X5. 

V zásade sa však musí držať v rámci limitov. Interiér jasne rozpozná každý fanúšik Forda a v zásade som počas kratšej jazdy necítil, že mám niečo špeciálne navyše. Palubná doska je veľmi podobná novému S-Maxu a celá stojí na základoch Mondea. Čiže jazdný komfort je podobne dobrý.

Skrátka, po prvých kilometroch môžeme usúdiť, že auto má výborné jazdné vlastnosti, priestor či luxus, no zákazníci BMW či Mercedesu teraz zrejme nebudú húfne chodiť vyhľadávať nový Ford Edge. 

Skôr naopak, zrejme po ňom zatúžia ľudia, ktorí chcú kvalitné SUV strednej kategórie vo výbornej výbave, a nepotrebujú prémiovú značku

01 - Modified: 2024-12-18 11:01:27 - Feat.: - Title: Škoda radikálne zmení svoje obľúbené SUV. Ochutnávku dizajnu ponúkajú prvé skice 02 - Modified: 2024-12-15 11:30:02 - Feat.: - Title: Vyskúšali sme obľúbené SUV po radikálnej zmene. Radí sa k najlepším na dnešnom trhu 03 - Modified: 2024-12-12 13:00:00 - Feat.: - Title: Ostrá škodovka prichádza aj na Slovensko. Poznáme cenu najvýkonnejšieho Kodiaqu v histórii 04 - Modified: 2024-12-11 10:01:39 - Feat.: - Title: Prvá jazda: Česká novinka má predbehnúť Enyaq a byť ľudovejším elektromobilom 05 - Modified: 2024-12-10 14:02:06 - Feat.: - Title: Scholz preukázal podporu Fordu. Uistil, že Nemecko zostane priemyselným centrom
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. december 2024 01:38