Áno, to dokážu už aj niektoré dnešné automobily, avšak vo väčšine prípadov len s rukami na volante.
Na rozdiel od nového „eSka“ , ktoré bude schopné samostatnej jazdy za určitých podmienok aj bez vašich rúk na volante. Mal by sa dokázať udržať za pred ním idúcim vozidlom, predbiehať, meniť pruhy, držať sa v nich a to všetko bez vášho zásahu.
Adaptívny tempomat Distronic bude znižovať rýchlosť pred križovatkami, kruh.objazdmi či zákrutami. Dostupný bude od nulovej rýchlosti až po 210 kilometrov za hodinu.
Zmena jazdných pruhov bude možná na základe zapnutia smerovky. Pomocou štyroch kamier automobil vyhodnotí či je zmena bezpečná a následne sa sám preradí. Tento systém bude aktívny pri rýchlosti od 80 do 180 kilometrov za hodinu.
Okrem toho Mercedes ponúka aj bezpečnostné systémy, ktoré vám pomôžu pri kritických situáciách.
Ak vám náhodou vkročí do cesty napríklad človek a vodič sa mu začne uhýnať, tak v prípade že otočenie volantu nestačí, automaticky systém dotočí volant aby nedošlo k zrážke.
Zvukovo a vizuálne dokáže núdzový asistent zastavenia upozorniť vodiča o nutnosti položenia rúk na volant. Ak však nereaguje, vozidlo samé začne spomaľovať a pri úplnom zastavení dokonca zatiahne ručnú brzdu, odomkne dvere a zavolá na tiesňovú linku.
Týmto je Mercedes o kus bližšie k autonómnemu riadeniu, o ktoré sa mnohé automobilky usilovne snažia.