StoryEditor

Otestovali sme Kodiaq s ľudovou cenou. Poriadnym omylom je jeho jediná vlastnosť

13.04.2017, 13:30
Zisťovali sme, ako sa podarila základná manuálna verzia s benzínovou „jedna štvorkou“ pod kapotou a pohonom všetkých kolies.

Nie je všetko len o plnej výbave a technológiami prešpikovanom aute. Priblížime vám základnú verziu, ktorá je cenovo dostupná oveľa širšej verejnosti.

Budeme sa zrejme opakovať, no ten, kto SUV model Kodiaq vidí prvýkrát (je tu niekto taký?), to možno ocení. Kodiaq je jednou z prvých škodoviek, ktoré dostali vďaka šéfdizajnérovi Kabaňovi „štyri oči“. Či sa nám a vám páčia na novej Octavii, tu rozoberať nebudeme, jedno je však isté.

Na prvom SUV od Škody vyzerajú dobre. Hoci mňa konkrétne dizajn na prvý pohľad neohúril, postupom času som mu začínal čím ďalej, tým viac prichádzať na chuť. Je vysoké, trochu úzke, kolesá sú dosť schované, ale pri určitých uhloch pohľadu si človek povie, že sa to tej Škode celkom podarilo.

​K dispozícii sme mali päťmiestnu verziu, ponúkajúcu priestor tak pre vodiča, ako aj pre ostatných cestujúcich. Miesto nad hlavou je dostatočné i pre vyšších ľudí.

O to sa starajú rozmery 4 697 milimetrov na dĺžku, 1 882 milimetrov na šírku, 1 676 milimetrov na výšku a vďaka 720/2 065-litrovému kufru je pre rodinu ako stvorený.

Pohodlný? Celkom áno
Naša verzia obsahovala v základe dvojzónovú automatickú klimatizáciu, LED predné, zadné a hmlové svetlomety, trojramenný multifunkčný kožený volant, či napríklad navigačný systém Amundsen s osempalcovou dotykovou obrazovkou.

Tá hlavne pri vypnutí odhalí na svojom povrchu plno odtlačkov prstov, takže sa veru naleštíte. Pochvalu si však zaslúži ovládanie displeja s dvojicou otočných tlačidiel. Dizajn interiéru bude asi každému dobre známy, hlavne z modelu Superb.

HN/Peter Mayer

​Elektricky nastaviteľné a s pamäťou je len sedadlo vodiča. Látkové sedadlá majú bočné vedenie, no na extrémne rezanie zákrut určené nie sú. Ich pohodlnosť je tiež otázna, no ak nejazdíte stovky kilometrov nepretržite, sťažovať sa nebudete.

Materiál použitý v interiéri vyzerá tak trochu lacno. Našťastie je však doplnený o rôzne prvky, ktoré mu pridali na kráse. Je prehľadný a po pár minútach sa v ňom dobre orientujete.

Jedna malá výhrada smeruje na výsuvné ochranné lišty dverí. Tie zvyšujú odpor pri zatváraní dverí a dosť často sa vám stane, že ich budete musieť zatvárať na dvakrát.

Až takú kritiku si nezaslúži
Jazdili sme v miernom teréne, kde vám funkcia offroad pomôže pri zjazde strmých kopcov, na diaľnici, v meste a môžem povedať, že podvozok je neutrálny. Nepláva ako pri Superbe, neohúri, ale celkom dobre tlmí nerovnosti. Keď sa zameriame na pohodlie a chceme byť pedanti, mohlo to byť trošičku lepšie.

HN/Peter Mayer

​Asi každý čaká na hodnotenie základného motora 1.4 TSI. Je tichý, pri stálej rýchlosti v kabíne takmer nepočuteľný, ale razantných akcelerácií sa nedočkáte. Popravde, na to určený ani nie je. Výkon 110 kW postačuje a pri bežnom jazdení po väčšom nebudete túžiť.

Kombinácia pohonu všetkých kolies so šesťstupňovým manuálom sa mi zdá ako poriadny omyl a volil by som radšej automat. Ten však oproti nášmu nedisponuje funkciou vypínania valcov ACT.

Otázna je len jazda s plným obsadením, keď by určite padlo vhod viac výkonu. Pretože keď k 1,6-tonovému autu pridáte ešte štyroch cestujúcich a kufor plný batožiny, dynamiky sa nedočkáte. V režime Eko vám systém odporúča radiť dosť skoro a dusiť motor, v režime Sport je však auto trochu ostrejšie, čo je pozitívum.

To však neplatí o spotrebe, tá bola pri jazde na diaľnici priemerne okolo 8 litrov a v meste sa pod 10 dostanete len ťažko.

Slová na záver
Kodiaq je proste hit a nepochybujem, že sa bude naďalej predávať ako teplé rožky. Je priestranný, z určitých uhlov naozaj pekný, vcelku pohodlný, no pri tejto motorizácii trochu nudný.

Cena sa začína na približne 22 tisícoch, no pri našej verzii Style s motorom 1.4 TSI, manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies je 30-tisíc. Aj napriek tomu ide o „ľudové auto“, ktoré si bude môcť dovoliť väčšia časť ľudí.

HN/Peter Mayer

​​Ak nepotrebujete extra dynamické auto, potrebujete priestor a neprekáža vám vyššia spotreba, je nové SUV s „jedna štvorkou“ práve pre vás.

Ak však chodíte často v plnom počte a s plným kufrom, či chcete viac ostrosti, zvoľte asi radšej silnejší variant.

01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Prináša špičkový foťák a pocit luxusu. Vyskúšali sme výkonnú vlajku z Číny 02 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 03 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 04 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 05 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 06:33