StoryEditor

Otestovali sme veľký rodinný Citroën. Prekvapil jazdou aj pohodlím

21.05.2017, 00:00
Jednu z trojice "rodinných dodávok" tvorí aj Citroën Spacetourer. Týždeň s ním sme si užili a zhodnotili.

Citroën, francúzska automobilka s hlavným sídlom v Paríži, je dnes súčasťou koncernu Groupe PSA. Nedávno sme si vyskúšali, aká je jej rodinná „dodávka“. Konkrétne Citroën Spacetourer v najsilnejšej verzii.

Už pri prvom pohľade si niektorí môžete všimnúť podobnosť s modelom Peugeot Traveller či Toyota ProAce Verso. Nemýlite sa, Spacetourer je jedným z trojice a všetky akoby si „z oka vypadli“, či už ide o vzhľad alebo technickú stránku.

Rodinný elegán
Mohutnú prednú časť tvorí znak, ktorý je elegantne opticky spojený s halogénovými svetlometmi, ktoré, mimochodom, svietia veľmi dobre. Nižšie nájdeme vertikálne denné LED svietenie a hmlové svetlá s prisvecovaním do zákrut.
Dominantou zadnej časti sú veľké výklopné dvere batožinového priestoru, kde máte možnosť prístupu aj cez otvárateľné okno.

Za príplatok môžete mať aj bezdotykové elektrické otváranie bočných dverí, ktoré otvoríte potiahnutím kľučky, tlačidlom na kľúči, prípadne tlačidlom pri vodičovi. Ich zaobstaranie je na zváženie. Dizajn exteriéru dopĺňajú napríklad aj 17-palcové príplatkové disky z ľahkej zliatiny.

Množstvo priestoru a technológií
Keď sa presunieme do interiéru, čaká na nás osem praktických pohodlných sedadiel. Sú posuvné v rámci koľajničiek, sklopné a vyberateľné. Na všetkých je dostatok miesta nad hlavou a aj na nohy. Na palubnej doske nájdeme príplatkový 7-palcový dotykový displej s 3D navigáciou, Bluetooth, USB, rádiom a cúvacou kamerou. Automobil disponuje množstvom nastavení, no zamrzí vypínanie Štart-Stop systému výhradne preklikaním sa v menu infotainmentu.

Pochvalu si zaslúži pohodlný podvozok, ktorý dobre filtruje nerovnosti a ovládanie adaptívneho tempomatu, i keď pred prekážkou občas až prehnane skoro brzdí. Vodič má z vyvýšeného miesta veľmi dobrý výhľad, a to aj vďaka veľkým bočným oknám. Ďalším plusom je úložný priestor – je tu hneď niekoľko odkladacích skriniek na palubnej doske a na dverách.

HN/Radoslav Petrík

​Pomoc pri rozjazde do kopca zaistí Hill Assist a okrem neho tu máme aj sledovanie mŕtveho uhla, predný a zadný parkovací asistent, pomerne kvalitný audio systém, či bočné airbagy v druhom a treťom rade.

Najsilnejšia verzia – správna voľba
V testovacom modeli sme mali pod malou kapotou doslova ukrytý dvojlitrový BlueHDI naftový agregát. Ponúka výkon 130 kW/180 koní a krútiaci moment 400 Nm. Skombinovaný je s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá má dokonca možnosť manuálneho radenia pádlami pri volante.

HN/Radoslav Petrík

​Aj pri celkovej hmotnosti 2 770 kg je vozidlo dostatočné svižné a zrejme by som volil práve túto verziu s najsilnejším motorom a automatom. Spotreba sa pri diaľničnom tempe pohybuje približne na úrovni 8 litrov na sto kilometrov. Pri jazde v meste a okresoch poblíž ju môžete znížiť minimálne o liter.

Záver
Spacetourer je prekvapivo pohodlný a vyvážený rodinný „minibus“. Nerovnosti filtruje dobre a jazdiť s ním je naozaj veľmi príjemné. Vďaka svojim rozmerom sa vojde aj do podzemných garáží a s parkovacími senzormi, kamerou a výborným výhľadom na spätné zrkadlá nebudete mať problém ani s parkovaním. Najsilnejší dieselový dvojliter vám zabezpečí dynamiku aj pri plnom obsadení a vy sa tak môžete vydať na super výlet.

Výhrady sme mali len k zložitejšiemu nepraktickému vypínaniu Štart-Stop systému, či k prehnane „opatrnému“ tempomatu. Celkovo však ide o veľmi vydarené auto, ktoré vás jednoducho bude baviť. Cena je od 28 240 eur a testovací model mal hodnotu 46 214 eur. 

Model: Citroën Spacetourer Feel M 2.0 BlueHDi 180 EAT 6
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1 997
Prevodovka: 6-stupňová automatická
Poháňaná náprava: predná
Výkon (kW/ot.): 130/3750 ot.
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 400/2000 ot./min.
Priemerná spotreba: 5,7 l/ 100km (výrobca)
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4 956/2 204/1 890
Rázvor náprav (mm): 3 275
Objem batožinového priestoru s vybratými sedadlami 3. rad (l): 2 381
Objem palivovej nádrže (l): 70
Celková hmotnosť (kg): 2770

Základná cena testovaného modelu: 28 240 eur
Cena testovaného modelu: 46 214 eur

01 - Modified: 2024-12-10 13:33:12 - Feat.: - Title: Slováci dostanú nové vodičské preukazy: Takto vyzerajú s upraveným dizajnom 02 - Modified: 2024-12-10 10:10:00 - Feat.: - Title: Vianočný stromček v aute alebo radšej na streche? Poradíme ideálny spôsob prepravy 03 - Modified: 2024-12-09 14:30:00 - Feat.: - Title: Pápež dostal nové luxusné auto. Toto je prvý elektrický papamobil vychádzajúci z „Géčka“ 04 - Modified: 2024-12-09 13:02:45 - Feat.: - Title: Zúfalý krok Jaguaru môže značku pochovať. Kampaň jej jedine uškodila, tvrdí odborník 05 - Modified: 2024-12-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Vylepšený „hothatch“ so španielskou krvou. Upúta aj s najslabším motorom v ponuke?
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
11. december 2024 09:27