Audi Q7 II bezchybné nie je, ale drobnosti, ktoré mu vyčítam, násobne prevažuje kvalitami. Asi píšem preto, lebo stále nemám skúsenosť s jediným konkurentom, ktorý má šance byť lepší – Range Rover.
Všetky ostatné veľké SUV som aj opakovane skúsil. Niektoré sú krajšie, iné športovejšie, no ani jedno z nich nemá tak široký repertoár schopností ako druhá generácia Audi Q7. A čo potom ešte SQ7?
To najdôležitejšie je jednoznačne pod kapotou. Úplne nový BiTurbo štvorlitrový osemvalec TDI. Rovnaký už montujú aj do najrýchlejšieho produkčného naftového auta na svete, Porsche Panamera II V8 diesel. V tomto veľkom SUV má navyše elektricky poháňaný kompresor, ktorý redukuje odozvu motora na plyn v nízkych otáčkach.
Výsledný výkon je 320 kW / 435 koní a 900 Nm točivého momentu. Zrýchlenie „z nuly na sto“ dosahuje za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť je pre istotu a stabilitu radšej obmedzená na 250 kilometrov za hodinu. Šialené.