StoryEditor

Volkswagen predstavil dva špeciálne modely. Sú dielom učňov

25.05.2017, 15:00
Na stretnutí fanúšikov GTI vozidiel, pri motoristicky známom jazere Wörthersee, predstavila nemecká automobilka výsledok dvoch zaujímavých projektov.

Volkswagen už desiaty rok ukazuje verejnosti projekty svojich učňov a nebolo tomu inak ani tento rok. Na zraze pri rakúskom jazere Wörthersee sa premiérovo predviedli hneď niekoľké automobily. Tieto vzišli z rúk mladých ľudí, ktorých vek sa pohyboval od 18 do 23 rokov.

Golf GTI First Decade

Prvým je Volkswagen Golf GTI First Decade, ktorý zaujme už na prvý pohľad. Jeho karoséria je v špeciálnom modrom lakovaní a doplnená polepom. Veľkých karosárskych zmien sa v tomto prípade nedočkáme, spomenúť treba aj 20-palcové dvojfarebné disky, no presuňme sa do interiéru.

Tu je zmien podstatne viac a hlavnou je zrejme nahradenie zadných sedadiel jedným obrovským subwooferom, osadeným do „rezervného kolesa“ a s podsvietením na modro. Dokopy sa tu nachádza 11 reproduktorov, s celkovým výkonom sústavy 1 690 wattov.

​Palubná doska tiež prešla zásadnými vylepšeniami, pribudol digitálny virtuálny kokpit, či veľký tablet umiestnený v strede. Nechýbajú športové sedadlá s poťahom Alcantara a kožou Nappa, ktoré viete dokonca ovládať cez aplikáciu.

To podstatné je ale pod kapotou, nachádza sa tu benzínový motor s výkonom 300 kW / 410koní. O pohon zadnej nápravy sa stará 48-voltový elektromotor s výkonom 12 kW.

Jeho úlohou je pomoc pri jazde v zápche, na krátke vzdialenosti a o jeho napájanie sa starajú dve batérie v zadnej časti vozidla. Auto vie jazdiť s predným, či zadným, ale aj pohonom všetkých kolies v režime 4x4.

Golf GTE Estate impulsE

Druhým z predstavených projektov je Golf GTE Estate impulsE. Ten sa vyznačuje nasávacími otvormi na kapote, či piatimi rôznymi farbami použitými na karosérii. Tie isté sú použité aj v jeho interiéri.

​Sedadlá sú tiež v kombinácii Alcantara, kože Nappa a nájdeme tu aj modré prešívanie. Dostupné je tiež LED ambientné osvetlenie, ktoré viete ovládať pomocou tabletu, či cez mobilný telefón.

V tomto prípade je pod kapotou rovnaký motor ako v sériovom modeli Golf GTE, avšak namiesto 8,8 kWh batérie pribudla teraz 16,8 kWh batéria. Tým pádom sa výkon hybridnej pohonnej sústavy zvýšil na 165 kW a dojazd automobilu stúpol na dvojnásobnú hodnotu.

01 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 02 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník 03 - Modified: 2024-12-19 19:55:42 - Feat.: - Title: Mzdové rokovania v nemeckom Volkswagene opäť pokračujú do neskorého večera, hrozí krach 04 - Modified: 2024-12-18 14:08:03 - Feat.: - Title: Rokovania šéfov Volkswagenu a odborárov pokračujú, dohoda nie je na obzore 05 - Modified: 2024-12-13 12:34:38 - Feat.: - Title: BMW odhaľuje prvé snímky kontroverznej novinky. Toto je ikonická M3 s elektropohonom
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. december 2024 13:58