Koncern PSA, pod ktorý spadá aj automobilka Citroën, sa v roku 2012 rozhodol, že svoju ponuku rozšíri o cenovo prístupnejšie modely. Na svet prišla dvojica Peugeot 301 a Citroën C-Elysée, ktorý nedávno prešiel výraznou modernizáciou.
My sme mali na týždeň možnosť vyskúšať si, čo všetko sa v lacnom sedane od Citroënu zmenilo. Teraz vám toho za prijateľnú sumu ponúkne oveľa viac.
Zmien je mnoho
V rámci faceliftu dostal väčšie svetlá, úplne novú masku chladiča a odlišný je aj dizajn predného nárazníka. Pribudli na ňom horizontálne lamely a denné LED svietenie.
Okrem toho sa C-Elysée vo vylepšenom kabáte môže pýšiť novými zadnými svetlami s 3D efektom, dvoma novými lakmi karosérie či 16-palcovými hliníkovými diskami San Diego. Auto vďaka tomu pôsobí „drahšie“ a robustnejšie.
Keď sa presunieme do interiéru, zmenu si všimneme hlavne na palubnej doske. Po novom je osadený 7-palcový dotykový displej systému Citroën Connect Nav a Citroën Connect Radio. Svoje smartfóny dokážete s automobilom prepojiť pomocou Apple CarPlay či Android Auto. Nechýbajú tiež Bluetooth, USB a dokonca hlasové ovládanie niektorých funkcií.
Stávka na komfort
Vozidlo je pohodlné, čo okrem dobrého podvozku zabezpečujú tiež látkové sedadlá s dobrým tvarovaním. Trochu nepraktické je elektrické ovládanie zadných a predných okien, ktoré nájdeme v strede pri radiacej páke. Chvíľu si na to musíte zvykať.
Priestoru je pomerne dosť a ani cestujúci na zadných sedadlách sa zrejme nebudú sťažovať. Automobil meria 1 466 milimetrov na výšku, 1 953 milimetrov na šírku a 4 423 milimetrov na dĺžku. Rázvor má hodnotu 2 652 milimetrov.
Batožinový priestor má objem 506 litrov. Zaujímavosťou je úplná absencia tapacíru na veku kufra, je to však vzhľadom na lacné riešenie pochopiteľné. V základe dostanete aj dobre ovládaný tempomat s obmedzovačom rýchlosti, hmlové svetlá, vyhrievanie zadného okna či napríklad vyhrievanie predných sedadiel. Poteší aj zadný parkovací asistent a cúvacia kamera.
Viac výkonu by nebolo na škodu
Ako sme už spomínali, modernizovaný Citroën je aj napriek tvrdšiemu podvozku prekvapivo komfortný, hoci v zákrutách sa auto celkom nakláňa. No model stavil na pohodlie, nie nasilu na športové vlastnosti, a preto mu to vôbec nevyčítame. Svoju úlohu spĺňa dobre.
Testovali sme verziu SHINE s naftovým 1,6-litrovým motorom BlueHDi 100. Ten ponúka krútiaci moment 245 Nm a výkon 73 kW, čo je presne 100 koní. Na bežné jazdenie to úplne postačuje, i keď pri plnom zaťažení by sa väčšia výkonová „záloha“ určite hodila. Agregát bol spárovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá mohla mať trochu lepšie zapadanie zvolených stupňov.
Priemerná spotreba bola naozaj dobrá, celkovo sa dostala na hodnotu približne 5,3 litra na sto kilometrov (okres + mesto) a pri diaľničnom tempe vzrástla na šesť litrov. Pri väčšej snahe ju však budete vedieť ešte o niečo znížiť.
Za príplatok sú u nás alarm s diaľkovým ovládaním, popolník a zapaľovač, 16-palcové disky, systém Citroën Connect Nav s dotykovým displejom či cúvacia kamera a parkovací asistent.
Cena začína na 9 490 eur a konkrétny testovací kúsok mal hodnotu 13 970 eur. Ide teda naozaj o podarený sedan pre menej náročných, ktorý svoje chyby dokáže celkom dobre maskovať prednosťami.
Model: Citroën C-Elysée BlueHDi 100 Shine
Počet valcov: 4
Zdvihový objem motora (cm3): 1 560
Prevodovka: 5-stupňová manuálna
Poháňaná náprava: predná
Výkon (kW/ot.): 73/3 750 ot.
Krútiaci moment (Nm/otáčky): 245/1 750 ot./min.
Priemerná spotreba: 3,8 l/100km (výrobca)
Dĺžka/šírka/výška (mm): 4 423/1 953/1 466
Rázvor náprav (mm): 2 652
Objem batožinového priestoru (l): 506
Objem palivovej nádrže (l): 45
Celková hmotnosť (kg): 1 590
Základná cena testovaného modelu: 9 490 eur
Cena testovaného modelu: 13 970 eur