Model 4C je víkendová hračka, akú dnes ponúkajú len KTM a Lotus. Kúpiť si konkurentov zo zahraničia nie je problém, komplikácie môžu nastať pri potrebe servisu.
Z konštrukčného hľadiska je na AR 4C nepochybne najzaujímavejší kokpit z uhlíkových kompozitov. Technológia, ktorú už pár desaťročí poznáme zo šialene drahých monopostov, sa v novom tisícročí ocitla aj na autách homologovaných do premávky.
Auto má hmotnosť 895 kilogramov (kupé), 240 koní, motor v strede, zrýchlenie z „nuly na sto“ za 4,5 sekundy či maximálnu rýchlosť 258 kilometrov za hodinu. Jeho cena však štartuje na sume približne 72-tisíc eur.
Ako jazdí? To sa dozviete na priloženom videu.
Na modeli 4C je minimum ocele, všetko navrhli s ohľadom na minimálnu hmotnosť. Karbón tvorí 10 percent použitých materiálov, ale až 25 percent objemu. Monokok spidera váži 73 kilogramov, čo je len o 10 kilogramov viac ako pri kupé. Vytvorili ho technológiou pre-preg, odvodenou z Formuly 1.
Z Alfy Romeo 4C urobili auto s najnižším odporom vzduchu, ktoré generuje prítlak. Nepotrebuje žiadne krídla a spolieha sa na tvar či difúzor. O aké hodnoty prítlaku ide a pri akom tempe sme sa nedozvedeli, no kľúčové je, že na rozdiel od 99 percent cestných áut, Alfa Romeo 4C nemá s rýchlosťou tendenciu vzlietnuť. Ten pocit však zažijete pri každej poriadnej akcelerácii v zákrute.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.