Nový model má automobilke pomôcť kompenzovať pokles predajov v Číne a predovšetkým dobehnúť konkurenciu v segmente malých automobilov SUV. V budúcom roku chce firma uviesť na trh elektrickú verziu vozidla Kona a do roku 2020 menšie i väčšie typy ďalších SUV.
Spoločnosť Hyundai, ktorá je spolu s pridruženou firmou Kia piatou najväčšou automobilkou sveta, skôr predávala malá SUV len na rozvíjajúcich sa trhoch a rýchly rozvoj tohto segmentu v Južnej Kórei, USA a Európe jej unikol. Svetový predaj malých SUV sa podľa údajov analytickej firmy IHS Automotive zvyšoval v období rokov 2010 až 2016 v priemere o 46 percent ročne.
"Hoci globálny trh SUV sa blíži k nasýteniu, veríme, že extra malé alebo malé SUV má viac priestoru k rastu než veľké SUV," vyhlásil námestník predsedu predstavenstva Čong Ui-sun.
Hyundai Kona má expresívny dizajn, zdvojené LED svetlomety, farebne odlíšenú strech, pohon všetkých kolies, prevodovku 7DCT či najmodernejšie, turbokompresorom prepĺňané benzínové a naftové motory.
Nechýba celý rad bezpečnostných prvkov, vrátane systému Autonomous Emergency Braking s detekciou chodcov. Novinkou je head-up displej a napríklad aj audiosystém Displey Audio so 7-palcovým dotykovým displejom.
V ponuke je dvojica benzínových motorov. Prvým je litrový trojvalec T-GDI s výkonom 88 kW / 120 koní a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho kolega je štvorvalec T-GDI s objemom 1,6 litra a výkonom 130 kW / 177 koní. Ten je spriahnutý so 7-stupňovým automatom 7DCT s dvoma spojkami. V lete 2018 by mali prísť aj štvorvalcové turbonaftové agregáty s objemom 1,6 litra.
Na európsky trh bude automobil Kona uvedený tento rok v auguste a na trh USA v decembri. Juhokórejčania si ho budú môcť objednať už v júni. Automobilka plánuje, že v budúcom roku ich predá viac ako 200 tisíc. Kia bude svojho partnera nasledovať v júli, kedy na trh uvedie malé SUV Stonic.
Juhokórejská automobilka zrejme tento rok už tretí rok v rade nesplní svoje predajné ciele. Jednak preto, že jej malé sedany nie sú príliš obľúbené, a tiež kvôli politickému napätiu medzi Pekingom a Soulom, ktoré vyústilo v pokles odbytu na čínskom trhu.
Hyundai a Kia v januári oznámili, že tento rok plánujú zvýšiť globálny predaj o päť percent. V dôsledku spomalenia dopytu na čínskom a americkom trhu sa však ich odbyt do mája naopak o sedem percent znížil. Ťažiskovým problémom je podľa automobiliek práve fakt, že na rast dopytu po malých SUV adekvátne nereagovali, uviedla agentúry AP.