StoryEditor

Legenda prešla modernizáciou. V základe budete zmeny „hľadať lupou“

21.07.2017, 14:00
Na trhu pôsobí už viac ako 40 rokov, pre mnohých je synonymom hatchbacku a každý ho pozná. Reč je o modeli Golf od nemeckej automobilky Volkswagen, ktorý nedávno prešiel faceliftom.

Na test sa k nám dostal modernizovaný Volkswagen Golf siedmej generácie. Prešiel radom zmien, avšak väčšina z nich je dostupná iba v prípade doplnkovej výbavy.

Nemení to však nič na tom, že Golf je ako vždy praktickým autom, ktoré sa stalo akýmsi synonymom. Kupujete hatchback? Porovnáte ho s Golfom.

Volkswagen toto označenie modelu používa už viac ako 40 rokov, proste legenda. A najnovší tentoraz prichádza v trochu krajšom šate s niekoľkými novinkami.

Na zozname sú okrem iného konečne Full LED svetlomety, digitálny prístrojový štít Active Info Display, infotainment s dotykovým displejom a funkciou ovládania gestami, či nová sedemstupňová DSG prevodovka a motor 1.5 TSI, prípadne 1.0 TSI.

​Na papieri to vyzerá dobre, a to som neuviedol všetky prvky, ktoré Golfu pribudli. Problém je v tom, že náš model neobsahoval takmer žiadnu z uvedených vecí. Škoda. Samozrejme, okrem litrového motora, ale k tomu sa dostaneme neskôr.

Zmeny?

Aby sme začali pekne po poriadku, pozrime sa na zovňajšok. My sme mali k dispozícii model s výbavou Edition Comfortline v zlatej farbe, konkrétne je to žltá kurkuma. Prepracované sú nárazníky, objemnejšie blatníky a už v základe dostanete LED zadné svetlá. V prednej časti to boli klasické halogénové svetlá s diódovým denným svietením. Musíme ich pochváliť, aj tie svietia dobre.

V rámci modernizácie pribudli aj nové modely kolies, pri vyšších výbavách dynamické zadné smerovky a tiež farebné vyhotovenie karosérie ako napríklad naše.

HN/Radoslav Petrík

Interiér osviežil osempalcový dotykový displej Composition Media, ktorý ešte disponoval dvoma otočnými ovládacími prvkami, trojramenný multifunkčný volant a pohodlné sedadlá. Vodič mal dokonca možnosť zapnúť si príjemné masírovanie dolnej časti chrbta, čo ocenia najmä tí, ktorí jazdia na dlhých trasách.

​Miesta je dostatok aj na zadných sedadlách, takže problémy nebudú mať ani ľudia nad 180 centimetrov. Lakťovú opierku nájdeme vpredu aj vzadu a dokonca sa dá „sklopiť“ tak, že z kufra prestrčíte dlhšie predmety kvôli preprave.

Celkové spracovanie je moderné a pôsobí drahšie ako v minulosti. Batožinový priestor má, mimochodom, objem 380 litrov, celkom slušné.

Trojvalec neurazí

Pod kapotou sa nachádzal už spomínaný litrový trojvalec s výkonom 81 kW (110 koní). Ten ponúkne záujemcom slušnú dynamiku, a to hlavne pri pohybe v meste či po okresných cestách. Na diaľnici je vo vyšších rýchlostiach trochu lenivejší, ale nebolo veľa momentov, keď by mi chýbal väčší výkon. Odhlučnenie je na dobrej úrovni.

Samozrejme, nečakajte žiadne trhanie asfaltu. Na bežné jazdenie, myslím si, úplne postačí. Spolupracoval so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, no za príplatok môžete dostať aj sedemstupňový automat.

Golf sa vždy vyznačoval skôr tvrdším podvozkom, a to sa nezmenilo ani v tomto prípade. Rozhodne to však nie je výčitka. Auto je postačujúco komfortné a má skvelé jazdné vlastnosti. Rezať zákruty zvládnete s istotou aj vo vyšších rýchlostiach.

HN/Radoslav Petrík

​Pochváliť treba spotrebu, ktorá sa dokázala pohybovať do 6,5 litra v meste, na diaľnici bola na hodnote približne šesť litrov a mimo mesta klesla aj na 5,6 litra na sto kilometrov. Ďalšou vecou, ktorá sa podarila, je tempomat, ktorý sa nevypne pri preraďovaní rýchlostí – stlačení spojky

Technológie

Ďalšími prvkami, ktoré Golf mohol dostať, sú Traffic Jam Assist, čo je vlastne poloautonómna jazda do 60 kilometrov za hodinu. Nasleduje aj systém Front Assist, ku ktorému pribudlo City Emergency Braking s rozpoznávaním chodcov.

Záleží však na tom, akú výbavovú verziu budete mať. U nás toho veľa nebolo, takže ak túžite po technológiami nabitom vozidle, priplatíte si.

HN/Radoslav Petrík

Zhodnotenie

Ak by som to mal zhrnúť, Golf zostal rovnako praktickým autom, ako ho všetci poznáme. Aby ste spozorovali a užili si všetky vymoženosti, ktoré vie teraz ponúknuť, musíte zvoliť drahšiu výbavu.

Za približne 17-tisíc eur však dostanete svižné auto, s ktorým sa bez problémov odvezie menšia rodina, kvôli farbe si vás bude všímať aj okolie a na cestách určite nebudete „prekážať“.

Okrem toho je pohodlné a dokáže jazdiť za „pár litrov“.

01 - Modified: 2024-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Očarí výkonom aj spotrebou. Na najmenší počítač od Apple sme našli len superlatívy 02 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: KVÍZ: Pre vodičov je to často nočná mora. Poznáte pokyny policajta na križovatke? 03 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 04 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 05 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
22. november 2024 10:15