Škoda vzdáva plány vstúpiť na trh USA. A to aj napriek minuloročným vyhláseniam generálneho riaditeľa značky, Bernharda Maiera. Ten chcel na Američanov spraviť prvý dojem novinkou, SUV modelom Kodiaq. Čo sa zmenilo?
Ľudia zo Škody potrebujú viac času na prípravu pre Ameriku. Navyše, Volkswagen ich zamestnal výrobou lacného auta pre Indiu. Škoda preto v USA tak skoro nebude.
„Potrebujeme viac času na prípravu USA plánov,“ poznamenal Maier pre portál Autocar. „Do Spojených štátov sa nemusíme ponáhľať. Navyše, pre rozhodnutie neexistuje žiadny termín. Nie je nutné robiť unáhlené rozhodnutia.“ Alebo je za tým niečo iné?
Volkswagen bol partnerom ľudovej značky Tata. Spolu mali pracovať na lacnom aute pre východné trhy. Partnerstvo však nefunguje, práca na low cost type teraz pripadá na Škodu. Simply Clever vyriešenie situácie z pozície Volkswagenu. Česká značka zvažuje stavbu vozidla na modulárnej platforme MQB A0.
Je známe, že Škoda má v USA veľa fanúšikov. Tí budú sklamaní. Po viac ako 50-ročnej absencii značky na trhu mohol byť Kodiaq ideálnou vstupenkou.
Američania totiž stále milujú veľké SUV. Sklamaný nebude jeden z členov predstavenstva Volkswagenu, ktorý popísal krok vstupu Škody do USA ako „čistú samovraždu“.
Kanibalizácia modelov Volkswagenu by bola zjavná a Volkswagen by musel „zápasiť s nepoznanou značkou, s modelovým radom zameraným na Európu a s neexistujúcou sieťou dílerstiev – partnerov“.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.