Vrcholný vznetový osemvalec 4,0 TDI v SUV modeli Audi SQ7 padol za obeť neustále sa sprísňujúcim emisným normám a novej metodike merania spotreby WLTP.
Po napríklad BMW M3, BMW 760Li, BMW M550i, naftovom Porsche Panamera či Audi SQ5 ide o ďalšiu vrcholnú top motorizáciu, ktorá priniesla technologický pokrok. Bohužiaľ, dnešná doba už silným viacvalcovým motorom príliš nepraje.
Audi SQ7 so štvorlitrovým TDI agregátom dáva vodičovi k dispozícii 320 kW (435 koní) a 900 Nm krútiaceho momentu. Zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu stíha za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 250 kilometrov za hodinu.
To všetko v až 2,4 tonovom balení, ktoré však aj napriek tomu jazdilo veľmi dobre aj v zákrutách. Inovácie v podobe 48V palubnej siete a elektrického kompresora, ktorý bol v sériovke použitý po prvýkrát. 48V okruh napájal aj napríklad elektrické stabilizátory.
Môžete namietať, že SQ7 je vrcholný model pre tých „pár“ a trh teda výrazne neutrpí. Model však ukazuje najmodernejšie riešenia a technologický pokrok na úrovni spaľovacích prepĺňaných motorov. Práve sériové nasadenie v top modeloch postupne umožní príchod technológie aj do „mainstream“ triedy.
Audi SQ7 je zjavom a svojim spôsobom aj ikonou. Spolu so spomínanými motorizáciami konkurenčných značiek ide o ochudobnenie trhu.
Legislatíva je však neúprosná, tlačí na flotilové emisie značiek a tie nechcú platiť „pokuty“ za ich prekročenie. Spolu so sprísňujúcou sa emisnou normou Euro čakajme stopku pre ďalšie skvelé agregáty.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.