Reuters/Axel Schmidt
StoryEditor

Volkswagen sa chce zmeniť. Musí byť slušnejší, tvrdí šéf automobilky

03.05.2018, 16:05
Autor:
ČTKČTK
Nemecký automobilový koncern Volkswagen, ktorého súčasťou je aj Škoda Auto, sa plánuje zmeniť.

Automobilka Volkswagen podľa šéfa koncernu Herberta Diessa decentralizuje procesy rozhodovania tak, aby jednotlivé divízie v rámci novej šesťčlennej štruktúry nemuseli zakaždým žiadať o schválenie centrálu. Tento rok na trh Volkswagen dodá 70 nových modelov a zváži aj budúcnosť tých častí firmy, ktoré nemajú priamu väzbu k jadru jeho podnikania.

Hoci sa teraz Volkswagenu darí a má rekordný odbyt, je podľa Diessa nevyhnutné sústrediť sa na etiku. Teda na to, čo bolo doteraz problémom, ale čo teraz bude mať podľa neho rovnakú dôležitosť ako vývoj áut či marketing.

"Volkswagen musí byť ešte úprimnejší, otvorenejší, pravdivejšie - jedným slovom slušnejšie," povedal Diess, ktorý od 12. apríla nahradil vo funkcii predsedu predstavenstva Matthiasa Müllera.

Za týmto účelom vytvorilo predstavenstvo program Together4Integrity (Spoločne za integritu), ktorou súčasťou bude tiež interný varovný systém a nekompromisný postup v prípade zistenia chybného správania.

Šesťčlennú štruktúru bude tvoriť skupina Volume (vozidlá pre masový trh značiek Volkswagen, Škoda, Seat, ľahké úžitkové vozidlá a divízia Moia zameraná na moderné dopravné služby typu zdieľania automobilov), skupina Premium - prémiové vozidlá (značky Audi, Lamborghini, Ducati), skupina Super premium (luxusné vozidlá typu Porsche, Bentley, Bugatti), skupina nákladných vozidiel a autobusov Volkswagen Truck & Bus a potom ešte divízie nákupu a finančnej divízie. Jednotlivé divízie budú môcť prijímať samostatné rozhodnutia.

Nový šéf koncernu sa vyjadril aj k budúcnosti výrobcu motocyklov Ducati a výrobcu prevodoviek Renk, pri ktorých nevylúčil ich prípadné vyčlenenie v budúcnosti. Divízia nákladných vozidiel a autobusov má byť podľa Diessa "v dohľadnej dobe" pripravená na vstup na burzu.

Najvyšší manažér Volkswagenu sa pochvalne vyjadril k práci svojho predchodcu Müllera - podnik mu vraj odovzdal v dobrej kondícii.

Volkswagenu sa aj napriek dozvukom Dieselgate škandálu okolo podvodov pri meraní výfukových emisií alebo novo zverejnenej afére okolo testovania účinkov emisií naftových automobilov na opiciach či ľuďoch a s nimi spojenými žalobami a pokutami vlani podarilo predať rekordných 10,74 milióna vozidiel.

01 - Modified: 2018-04-19 10:53:05 - Feat.: 0 - Title: Po Škode končí s praktickou pomôckou aj Volkswagen. Ihneď a vo všetkých modeloch 02 - Modified: 2018-04-20 07:43:22 - Feat.: 0 - Title: Volkswagen chce byť menej "nemecký". Plánuje zmenu svojho loga 03 - Modified: 2018-04-24 09:56:22 - Feat.: 0 - Title: Nemeckej automobilke Volkswagen hrozí miliardová žaloba 04 - Modified: 2018-04-30 08:18:59 - Feat.: 0 - Title: Diesle ešte nekončia. Volkswagen plánuje zaviesť naftové hybridy 05 - Modified: 2018-04-05 08:59:45 - Feat.: 0 - Title: Pozrite si "cintorín" naftových áut. Modely Volkswagenu tu čakajú na svoj osud
01 - Modified: 2024-11-08 13:00:00 - Feat.: - Title: Autokamery v aute: Dôležité je nielen ich umiestnenie, odborník upozorňuje na GDPR 02 - Modified: 2024-11-08 11:28:28 - Feat.: - Title: Muskova firma stráca podiel na nemeckom trhu s elektromobilmi 03 - Modified: 2024-11-08 10:00:00 - Feat.: - Title: Auto vám v zime neštartuje? Na túto banalitu mnohí vodiči zabúdajú, je však kľúčová 04 - Modified: 2024-11-07 13:00:00 - Feat.: - Title: Oslava 25 rokov hybridov od Hondy: Výročie oslavujú najstriebornejším Civicom na svete 05 - Modified: 2024-11-07 10:00:00 - Feat.: - Title: Toto je najštýlovejší Renault súčasnosti. Má vrátiť mladých k autám a zachrániť Európu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
08. november 2024 16:38