Automobilka Volkswagen podľa šéfa koncernu Herberta Diessa decentralizuje procesy rozhodovania tak, aby jednotlivé divízie v rámci novej šesťčlennej štruktúry nemuseli zakaždým žiadať o schválenie centrálu. Tento rok na trh Volkswagen dodá 70 nových modelov a zváži aj budúcnosť tých častí firmy, ktoré nemajú priamu väzbu k jadru jeho podnikania.
Hoci sa teraz Volkswagenu darí a má rekordný odbyt, je podľa Diessa nevyhnutné sústrediť sa na etiku. Teda na to, čo bolo doteraz problémom, ale čo teraz bude mať podľa neho rovnakú dôležitosť ako vývoj áut či marketing.
"Volkswagen musí byť ešte úprimnejší, otvorenejší, pravdivejšie - jedným slovom slušnejšie," povedal Diess, ktorý od 12. apríla nahradil vo funkcii predsedu predstavenstva Matthiasa Müllera.
Za týmto účelom vytvorilo predstavenstvo program Together4Integrity (Spoločne za integritu), ktorou súčasťou bude tiež interný varovný systém a nekompromisný postup v prípade zistenia chybného správania.
Šesťčlennú štruktúru bude tvoriť skupina Volume (vozidlá pre masový trh značiek Volkswagen, Škoda, Seat, ľahké úžitkové vozidlá a divízia Moia zameraná na moderné dopravné služby typu zdieľania automobilov), skupina Premium - prémiové vozidlá (značky Audi, Lamborghini, Ducati), skupina Super premium (luxusné vozidlá typu Porsche, Bentley, Bugatti), skupina nákladných vozidiel a autobusov Volkswagen Truck & Bus a potom ešte divízie nákupu a finančnej divízie. Jednotlivé divízie budú môcť prijímať samostatné rozhodnutia.
Nový šéf koncernu sa vyjadril aj k budúcnosti výrobcu motocyklov Ducati a výrobcu prevodoviek Renk, pri ktorých nevylúčil ich prípadné vyčlenenie v budúcnosti. Divízia nákladných vozidiel a autobusov má byť podľa Diessa "v dohľadnej dobe" pripravená na vstup na burzu.
Najvyšší manažér Volkswagenu sa pochvalne vyjadril k práci svojho predchodcu Müllera - podnik mu vraj odovzdal v dobrej kondícii.
Volkswagenu sa aj napriek dozvukom Dieselgate škandálu okolo podvodov pri meraní výfukových emisií alebo novo zverejnenej afére okolo testovania účinkov emisií naftových automobilov na opiciach či ľuďoch a s nimi spojenými žalobami a pokutami vlani podarilo predať rekordných 10,74 milióna vozidiel.