Nový spôsob testovania emisií a spotreby paliva je časovo náročný, meracie zariadenia firmy idú prakticky nepretržite a hromadia sa vyrobené a nepreskúšané vozidlá. Uviedol to predseda predstavenstva koncernu Herbert Diess na stretnutí so zamestnancami.
Prechod na WLTP označil predseda predstavenstva VW Diess za výzvu. "Len v rámci značky Volkswagen musíme vo veľmi krátkom čase preveriť viac ako 200 modelových variantov. Procedúra je oveľa zložitejšia, trvá oveľa dlhšie a objem prác je tri až štyrikrát väčší než predtým," vyhlásil Diess. Homologizačné laboratória v celej Európe sú plne vyťažené.
Vo Wolfsburgu automobilka vyrába modely Golf, Tiguan a Touran. Koncernový výrobca športových automobilov Porsche potom minulý týždeň oznámil, že kvôli prechodu na WLTP dočasne obmedzí počet modelov, ktoré predáva v Európe.
"Musí sa prehomologizovať úplne všetko, nie je na to veľa času. Je to zásadná zmena v metodike merania a veľmi narýchlo. Automobilky bojovali za odloženie novej normy a nepodarilo sa im to," popisoval tento rok vo februári pre iDNES.cz paniku medzi automobilkami Zdeněk Vlášek, riaditeľ spoločnosti SCC, ktorá sa zaoberá homologizáciu a schvaľovaním vozidiel. A podľa všetkého sa situácia nezlepšila.
Problém je v tom, že automobilky napríklad upraviť motory podľa nových predpisov stihnú, nezvládnu však v termíne homologizáciu. Podľa oslovených odborníkov je v homologizačných skúšobniach v celej Európe teraz nával a je skoro isté, že kto príde neskôr, bude dlho čakať.
Podľa prieskumu portálu iDNES.cz sú na európskom trhu automobilky, ktoré majú aktuálne prehomologizovanú len tretinu ponuky. V komunikácii pre médiá je to navyše často "zakázaná" téma.