Nový spôsob testovania emisií a spotreby paliva je časovo náročný, meracie zariadenia firmy idú prakticky nepretržite a hromadia sa vyrobené a nepreskúšané vozidlá. Uviedol to predseda predstavenstva koncernu Herbert Diess na stretnutí so zamestnancami.
Od septembra 2017 platí nová metodika merania Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure (WLTP), ktorá sa oveľa viac blíži podmienkam reálnej prevádzky a vychádza zo skutočných jazdných dát získaných z celého sveta. Nahrádza teda doterajší Európsky jazdný cyklus NEDC (New European Driving Cycle), ktorý platil od roku 1970.
Prechod na WLTP označil predseda predstavenstva VW Diess za výzvu. "Len v rámci značky Volkswagen musíme vo veľmi krátkom čase preveriť viac ako 200 modelových variantov. Procedúra je oveľa zložitejšia, trvá oveľa dlhšie a objem prác je tri až štyrikrát väčší než predtým," vyhlásil Diess. Homologizačné laboratória v celej Európe sú plne vyťažené.
Skúšobné zariadenie Volkswagenu pracuje takmer bez prestávky a firma ich nemá dosť, aby zabránila hromadeniu zásob, píše server BBC. V auguste a septembri tohto roka preto bude výroba pravdepodobne v niektorých dňoch prerušená.
Vo Wolfsburgu automobilka vyrába modely Golf, Tiguan a Touran. Koncernový výrobca športových automobilov Porsche potom minulý týždeň oznámil, že kvôli prechodu na WLTP dočasne obmedzí počet modelov, ktoré predáva v Európe.
"Musí sa prehomologizovať úplne všetko, nie je na to veľa času. Je to zásadná zmena v metodike merania a veľmi narýchlo. Automobilky bojovali za odloženie novej normy a nepodarilo sa im to," popisoval tento rok vo februári pre iDNES.cz paniku medzi automobilkami Zdeněk Vlášek, riaditeľ spoločnosti SCC, ktorá sa zaoberá homologizáciu a schvaľovaním vozidiel. A podľa všetkého sa situácia nezlepšila.
Problém je v tom, že automobilky napríklad upraviť motory podľa nových predpisov stihnú, nezvládnu však v termíne homologizáciu. Podľa oslovených odborníkov je v homologizačných skúšobniach v celej Európe teraz nával a je skoro isté, že kto príde neskôr, bude dlho čakať.
Podľa prieskumu portálu iDNES.cz sú na európskom trhu automobilky, ktoré majú aktuálne prehomologizovanú len tretinu ponuky. V komunikácii pre médiá je to navyše často "zakázaná" téma.