Dlhodobo jeden z najpredávanejších modelov značky Škoda je nepochybne Fabia. Na slovenskom trhu v modelovom roku 2019, kedy prešla faceliftom, zaujme motoristov nielen novým dizajnom, ale aj novou technikou.
Úprava dizajnu sa najviac prejavuje na prednej a zadnej časti automobilu a dodáva vozidlu modernejší vzhľad, ktorý dotvárajú aj po novom tvarované hlavné a hmlové svetlomety. Výrazne prepracovaná je tiež predná maska chladiča.
Prvýkrát sú v modelovom rade Fabia použité aj LED predné svetlomety a zadné skupinové svetlá. Nová je tiež ponuka kolies z ľahkých zliatin, ktorá pre hatchback premiérovo zahŕňa aj voliteľné kolesá s priemerom 18 palcov.
Ich mieru komfortu otestujeme v domácom teste, avšak prvé dojmy z jazdy si môžete pozrieť v našom nedávnom videu nižšie.
Vo vnútri bol upravený dizajn prístrojového panelu, zmenený vzhľad dekoračných prvkov na prístrojovej doske a nové sú aj dvojfarebné vzory poťahových látok čalúnenia sedadiel.
Pribudli aj "prémiovejšie" bezpečnostné či asistenčné systémy, napríklad ide o sledovanie mŕtveho uhla, parkovaciu kameru s upozornením a automatickým zabrzdením pri detekovaní prichádzajúceho vozidla z boku pri cúvaní, automatické sťahovanie všetkých okien dlhým stlačením tlačidla, automatické prepínanie diaľkových svetiel a ďalšie.
Vylepšená Fabia môže poháňať jedna zo štyroch pohonných jednotiek s objemom jedného litra. Motory MPI s nepriamym vstrekovaním paliva poskytujú výkon 44 kW (60 koní) alebo 55 kW (75 koní).
Preplňované turbo-motory TSI s priamym vstrekovaním dosahujú výkon až 70 kW (95 koní), resp. 81 kW (110 koní). Práve tieto dva motory boli teraz „obohatené“ o filtre pevných častíc, avšak ich charakter zostal nezmenený.
Vyskúšali sme si to aj na prvých jazdách v okolí Prahy a poskytnú vodičom dostatok dynamiky na bežnú jazdu. Športový charakter však od vozidla nečakajte, nenahráva mu totiž ani príjemne naladený podvozok.
Cena modelu Fabia s motorom 1.0 MPI 44 kW s výbavou ACTIVE sa začína na sume 9 440 eur ; cena modelu Fabia Combi s motorom 1.0 MPI 55 kW (s motorizáciou 44 kW sa nedodáva) a s rovnakou výbavou sa začína na sume 10 840 eur.
Oproti doterajšiemu vyhotoveniu je však štandardná výbava obohatená o manuálnu klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel, ktoré sú po novom vo farbe karosérie spolu s kľučkami dverí a pribudli tiež ďalšie užitočné prvky. Napríklad vozidlá s výkonom 81 kW sú štandardne vybavené aj rezervným kolesom.
V prostrednom stupni výbavy AMBITION pribudli kolesá z ľahkých zliatin, malý kožený paket, multifunkčný volant, plne grafický displej palubného počítača MAXI-Dot, ale aj výškovo nastaviteľné obe predné sedlá a ďalšie. Modernizované Fabie s výbavou AMBITION stoja následne o 700 eur viac.
Sedemstupňovú automatickú prevodovku je možné získať s 81 kW agregátom za príplatok 1 500 eur vo verziách hatchback, ako aj combi pri modeloch s vyšším výbavovým stupňom, ako aj pri Fabii Extra, či pri športovej verzii Monte Carlo - tá začína od sumy 12 890 eur (Combi je o 600 eur drahšie).