Koncern Volkswagen plánuje pre svoju značku Škoda výstavbu nového závodu. Ak by totiž česká automobilka nenašla nové kapacity pre výrobu svojich modelov, mohla by v budúcom roku prísť až o 200- tisíc zákazníkov. Už tento rok totiž vyrobí niečo cez 1,2 milióna vozidiel a do roku 2025 má číslo stúpnuť na dva milióny áut ročne.
Pre automobilku by bola investícia v podobe výstavby nového závodu veľkým rizikom, nakoľko je ťažké predpovedať, do akej mieri ovplyvní "značku s úspechom stojacim na naftovej Octavii" nástup prísnejších európskych noriem či elektromobility.
Pred premiérou 6. decembra 2018 si pozrite jazdu maskovaného nástupcu modelu Rapid s názvom Scala:
Nový závod však v prípade rozhodnutia určite nemá stáť v Česku, ale v Bulharsku alebo Turecku, uviedol nemecký portál Handelsblatt. Ako potenciálne lokality pre nový závod sa teda spomínajú predovšetkým Bulharsko či Turecko.
V "domácej" Českej republike nový závod určite stáť nebude - dôvodom je nedostatok pracovnej sily. Hovorca Škody sa k plánom zatiaľ odmietol vyjadriť, uviedol Handelsblatt v pondelok večer.
Keďže už teraz sú kapacity v Česku nedostatočné, Škoda vyrába časť svojich áut v iných závodoch koncernu Volkswagen. Napríklad časť vozidiel Yeti a Octavia sa do Európy dovážala a dováža z Ruska. Z Mladej Boleslavi sa karosérie Fabií vozia na lakovanie do nemeckého Osnabrücku.
Tam sa navyše začne na konci roka montovať tiež kompaktný SUV model Škoda Karoq - celkom sa ich tam má vyrobiť 45-tisíc kusov. V hre bol a stále je presun výroby novej generácie Superbu do nemeckého Emdenu, rovnako je však otázna výroba noviniek, ktoré značky v blízkej budúcnosti chystá (malé SUV či plánované elektromobily).
Podľa zdrojov z Volkswagenu by dozorná rada gigantického koncernu mohla o výstavbe nového závodu rozhodnúť už na budúci týždeň.