Medzi vôbec najočakávanejšie automobily tohto roka patrí nepochybne v poradí už ôsma generácia obľúbeného modelu Golf. Obľúbený kompakt od Volkswagenu sa má predstaviť práve v roku 2019 a okrem „evolučne“ prepracovaného vonkajšieho dizajnu by sme sa mali dočkať tiež podstatne zlepšeného interiéru. Hlavnú rolu by v ňom mali hrať displeje a taktiež moderné technologické vychytávky. Okrem populárneho kompaktu sa však predstaví svetu tiež praktický rodinný Arteon Shooting Brake, ktorým sa doterajšia verzia liftback rozšíri o väčší batožinový priestor a o štýlové riešenie karosérie s klesajúcou strechou smerom k zadnej časti. Keď už spomíname módne riešenia, jedno prinesie aj vrcholné ostré prevedenie malého SUV s označením T-Roc R s výkonom prevyšujúcim 300 koní. Nemecký gigant však nezabúda ani na alternatívne pohony a na rok 2019 preto plánuje značka debut elektrického hatchbacku ID s dojazdom zhruba 300 až 500 kilometrov. Avšak model by mal svojím príchodom odštartovať aj nový smer značky, pretože sa táto ekorodina v blízkej budúcnosti rozšíri o ďalšie modely rôznych segmentov s pohonom na elektrickú energiu. V rámci koncernu môžeme ešte okrajom spomenúť novú generáciu Seatu Leon, ktorý patrí taktiež k veľmi obľúbeným vozidlám na slovenskom trhu.Volkswagen
Prvý elektromobil značky Volkswagen s označením 1.D má prísť na trh s cenou zhruba 30-tisíc eur.
Predseda dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch pre Welt am Sonntag uviedol, že s prechodom na automobily s elektrickým pohonom malé vozidlá podstatne zdražejú. "Ich terajšiu cenovú úroveň sa nepodarí zachovať, keď budú vybavené elektromotormi," uviedol Pötsch.
Prvý model elektrického automobilu 1.D koncernu bude stáť podľa odhadov približne 30-tisíc eur. Tieto autá prinesú však ich vlastníkom okrem iného aj niektoré obmedzenia.
Ich dojazd na plne nabité batérie bude totiž len 300 až 400 kilometrov, čo bude podstatne menej ako pri súčasných benzínových alebo naftových motoroch.
Minulý týždeň hovoril o drahších autách aj šéf distribúcie Volkswagenu Christian Dahlheim. Informoval, že ich budú zdražovať najmä náklady spojené s dodržiavaním prísnejších noriem na množstvo kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch.
Manažér uviedol, že materiálové náklady na jedno auto by mohli vzrásť až o tritisíc eur. A táto suma sa iste prenesie aj do predajnej ceny samotných vozidiel.
"V budúcnosti vznikne otázka, či si ľudia s nízkymi príjmami budú môcť kúpiť také vozidlo," uviedol v tejto súvislosti Pötsch. Dodal, že v budúcnosti nebude nijaká alternatíva k elektroautám.
Volkswagen investuje veľké peniaze do batérií pre elektromobily a ako koncern má už k dispozícii prvé zariadenie na produkciu spaľovacích komôr.
01 - Modified: 2024-12-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Český bestseller stláča nedostatky na minimum. Zaujme rodiny i firemných klientov
02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky
03 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku
04 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník
05 - Modified: 2024-12-20 13:00:00 - Feat.: - Title: Trh na to ešte nie je pripravený. Lamborghini odkladá výrobu prvého elektrického auta